Show simple item record

dc.creatorPuentes Chávez, Daniela Olivia
dc.creatorPaukner Nogués, Fraño
dc.date2013-07-01
dc.date.accessioned2020-08-05T02:55:44Z
dc.date.available2020-08-05T02:55:44Z
dc.identifierhttp://revistace.ucm.cl/article/view/272
dc.identifier.urihttps://revistaschilenas.uchile.cl/handle/2250/149033
dc.descriptionThe study addresses the effects –at the level of passive language understanding– of a teaching unit related to humor. The piece of research has a quantitative experimental design with a pretest and a posttest. The research project studies two groups, one that receives the treatment (experimental group), and the other that does not (control group). The purpose is to measure, in a particular context, the effect that an independent variable causes in a dependent one. The independent variable corresponds to the humor teaching unit while the dependent one is the passive language level of understanding of a group of children from Juan Ignacio Molina School.en-US
dc.descriptionEl estudio trata la temática de los efectos de una unidad didáctica de humor, a nivel de comprensión del lenguaje pasivo, presenta un diseño de tipo cuantitativo experimental, con pretest y postest. El proyecto de investigación considera dos grupos: uno que recibirá el tratamiento (experimental) y otro que no (control). El propósito es medir el efecto que provoca una variable independiente en una variable dependiente en un contexto particular. La variable independiente corresponde a la unidad didáctica de humor, mientras que la dependiente es el nivel de comprensión del lenguaje pasivo de un grupo de niños y niñas, pertenecientes al colegio Juan Ignacio Molina.es-ES
dc.formatapplication/pdf
dc.languagespa
dc.publisherUniversidad Católica del Maulees-ES
dc.relationhttp://revistace.ucm.cl/article/view/272/255
dc.rightsDerechos de autor 2018 Daniela Olivia Puentes Chávez, Fraño Paukner Noguéses-ES
dc.rightshttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0es-ES
dc.sourceConvergencia Educativa; Núm. 2 (2013): Convergencia Educativa; 77-92es-ES
dc.source0719-3351
dc.titleEfectos de una unidad didáctica de humor en los primeros añoses-ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.typeArtículos de Investigaciónes-ES


This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record