Convergencia Educativa: Revista Electrónica de Educación
Browse by
Publicación semestral del Centro de Investigación Educativa cuyo objetivo es dar a conocer las investigaciones que se realizan a nivel regional, nacional e internacional en el ámbito de la educación.
Periodicidad | Semestral |
---|---|
Área temática | Educación |
Entidad editora | Centro de Investigación Educativa. Facultad de Ciencias de la Educación. Universidad Católica del Maule |
Idioma | Español |
ISSN - edición electrónica | 0719-3351 |
Fecha de inicio | 2012 |
Indices | Latindex |
Web de la revista | Convergencia Educativa: Revista Electrónica de Educación |
Recent publication
-
Specific didactics in the training of teachers of the Faculty of Educational Sciences of the Catholic University of Maule
Convergencia Educativa; Núm. 14 (2023): Revista Convergencia Educativa; 42-50. -
Relationship between the Development of Critical Thinking and Reading Comprehension as Macro Cognitive Competences in First-Year University Students of Law School
Convergencia Educativa; Núm. 14 (2023): Revista Convergencia Educativa; 9-24. -
Analysis of semantic changes of a historical type in the locutions of the Chilean linguistic variety
Convergencia Educativa; Núm. 14 (2023): Revista Convergencia Educativa; 25-41. -
A culture that endures in stone and in photography
Convergencia Educativa; Núm. 14 (2023): Revista Convergencia Educativa; 80-95. -
Capturing the human spectacle
Convergencia Educativa; Núm. 14 (2023): Revista Convergencia Educativa; 51-64. -
Vernacular reading and writing practices
Convergencia Educativa; Núm. 14 (2023): Revista Convergencia Educativa; 96-113. -
Colonia Dignidad
Convergencia Educativa; Núm. 14 (2023): Revista Convergencia Educativa; 114-118. -
Editorial
Convergencia Educativa; Núm. 14 (2023): Revista Convergencia Educativa; 6-7. -
How to approach the Didactics of Poetry in the school classroom?
Convergencia Educativa; Núm. 14 (2023): Revista Convergencia Educativa; 65-79. -
Case study
Convergencia Educativa; Núm. 13 (2023): Revista Convergencia Educativa; 44-61. -
Perception of teachers in relation to the relevance of the curricular priorization in Physical Education and Health
Convergencia Educativa; Núm. 13 (2023): Revista Convergencia Educativa; 17-27. -
Appropriation of self-assessment in leading teachers of the process at the Universidad Cooperativa de Colombia - Campus Arauca
Convergencia Educativa; Núm. 13 (2023): Revista Convergencia Educativa; 62-76. -
The challenge of training teachers to deal with the 21st century education
Convergencia Educativa; Núm. 13 (2023): Revista Convergencia Educativa; 28-43. -
Collaborative work during pandemics
Convergencia Educativa; Núm. 13 (2023): Revista Convergencia Educativa; 7-16. -
Reseña de Libro
Convergencia Educativa; Núm. 13 (2023): Revista Convergencia Educativa; 77-83. -
Identifying Research Trends in Genetics in High School
Convergencia Educativa; Núm. 12 (2022): Revista Convergencia Educativa; 50-67. -
Patterns of thinking about writing in trainee teachers of Language for Secondary Education in a continuing education program for graduates in the field
Convergencia Educativa; Núm. 12 (2022): Revista Convergencia Educativa; 21-37. -
How did we get from neoliberalism to the Law of Inclusion (2015) in Chilean schools?
Convergencia Educativa; Núm. 12 (2022): Revista Convergencia Educativa; 78-87. -
School engaSchool engagement in the Latin American context: a review of the subjectgement in the Latin American context: a review of the subject
Convergencia Educativa; Núm. 12 (2022): Revista Convergencia Educativa; 7-20. -
Learn science from the reading and interpretation of multimodal texts
Convergencia Educativa; Núm. 12 (2022): Revista Convergencia Educativa; 38-49.