Show simple item record

dc.creatorCastillo Retamal, Franklin
dc.creatorDíaz González, Rafael
dc.date2015-12-01
dc.date.accessioned2020-08-05T02:55:46Z
dc.date.available2020-08-05T02:55:46Z
dc.identifierhttp://revistace.ucm.cl/article/view/295
dc.identifier.urihttps://revistaschilenas.uchile.cl/handle/2250/149055
dc.descriptionThis article shows results from an intervention process and research on the professional practice synthesis framework to get the physical education teacher bachelor at Catholic University of Maule, Chile. The aims of the intervention were to guide outdoor activities workshops of a public school, improving student´s self-esteem and therefore the coexistence and interpersonal relationship of the group participating in this experience. The methodology involves the application of a test of school self-esteem and a proposed intervention model associated with the test components. Results suggest that a relationship between teaching guidelines deployed through sporting activities and improved self-esteem exists.en-US
dc.descriptionEl artículo presenta los resultados de un proceso de intervención e investigación en el marco de la Práctica de Síntesis Profesional para obtener el título de profesor de Educación Física de la Universidad Católica del Maule. El proceso estableció como objetivo orientar un taller de actividades en la naturaleza de una escuela pública al mejoramiento de la autoestima de los estudiantes y por consiguiente, a la convivencia y relaciones interpersonales del grupo sujeto de esta experiencia. La metodología de trabajo consistió en la aplicación de un Test de Autoestima Escolar y la propuesta de un modelo de intervención asociado a los elementos componentes del test. Los resultados permiten concluir que existe una relación entre las orientaciones pedagógicas desplegadas a través de la actividad deportiva y la mejora de la autoestima.es-ES
dc.formatapplication/pdf
dc.languagespa
dc.publisherUniversidad Católica del Maulees-ES
dc.relationhttp://revistace.ucm.cl/article/view/295/277
dc.rightsDerechos de autor 2018 Franklin Castillo Retamal, Rafael Díaz Gonzálezes-ES
dc.rightshttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0es-ES
dc.sourceConvergencia Educativa; Núm. 6 (2015): Convergencia Educativa; 19-33es-ES
dc.source0719-3351
dc.titleAutoestima escolar y desarrollo:es-ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.typeArtículos de Investigaciónes-ES


This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record