• Journals
  • Discipline
  • Indexed
  • Institutions
  • About
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
View Item 
  •   Home
  • Universidad Católica del Maule
  • Convergencia Educativa: Revista Electrónica de Educación
  • View Item
  •   Home
  • Universidad Católica del Maule
  • Convergencia Educativa: Revista Electrónica de Educación
  • View Item

The school experience of the students of the technical professional baccalaureate, in a campus in Mexico City

La experiencia escolar de los estudiantes del bachillerato profesional técnico, en un plantel de la Ciudad de México

Author
Reyes, Jesús García

Full text
http://revistace.ucm.cl/article/view/544
10.29035/rce.7.3
Abstract
The objective of this research was to analyze the school experience of students from a high school in Mexico in their technical professional modality. The sample included 79 first semester students, from the evening shift, from two technical careers: Automotive Maintenance and Safety, Hygiene and Civil Protection. The instrument consisted of a word association questionnaire, based on three trigger words, which the participants defined and then ranked; they were then assigned a weighting to create natural semantic networks and analyze the responses. The school experience was related to a strong integration with their peers, however, there is little identification with the type of school, also, they recognize the importance of knowledge, however, studying itself seems to them a boring activity and of little use.
 
El objetivo de esta investigación fue analizar la experiencia escolar de los estudiantes de un plantel de Educación Media Superior en su modalidad profesional técnico en México. La muestra comprendió a 79 estudiantes de primer semestre, del turno vespertino, de dos carreras técnicas: Mantenimiento Automotriz y Seguridad, Higiene y Protección Civil. El instrumento consistió en un cuestionario de asociación de palabras, a partir de tres palabras detonadoras, que los participantes definieron y después jerarquizaron; posteriormente se les asignó una ponderación para crear redes semánticas naturales y analizar las respuestas. La experiencia escolar se le relaciono con una fuerte integración con los compañeros, sin embargo, existe poca identificación con el tipo de escuela, asimismo, reconocen la importancia de los conocimientos, no obstante, estudiar propiamente les parece una actividad aburrida y de poca utilidad.
 
Metadata
Show full item record
Discipline
Artes, Arquitectura y UrbanismoCiencias Agrarias, Forestales y VeterinariasCiencias Exactas y NaturalesCiencias SocialesDerechoEconomía y AdministraciónFilosofía y HumanidadesIngenieríaMedicinaMultidisciplinarias
Institutions
Universidad de ChileUniversidad Católica de ChileUniversidad de Santiago de ChileUniversidad de ConcepciónUniversidad Austral de ChileUniversidad Católica de ValparaísoUniversidad del Bio BioUniversidad de ValparaísoUniversidad Católica del Nortemore

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister
Dirección de Servicios de Información y Bibliotecas (SISIB) - Universidad de Chile
© 2019 Dspace - Modificado por SISIB