Show simple item record

Aporte de las estrategias de mindfulness a los componentes de autorregulación del aprendizaje de los estudiantes de preescolar

dc.contributoren-US
dc.contributorCorporación Universitaria Minuto de Dioses-ES
dc.creatorCerra Guerra, Oxana
dc.creatorMahecha Escobar, Jenny Consuelo
dc.creatorConejo Carrasco, Francisco
dc.date2020-06-30
dc.date.accessioned2020-10-16T12:19:58Z
dc.date.available2020-10-16T12:19:58Z
dc.identifierhttps://revistas.uv.cl/index.php/IEYA/article/view/2083
dc.identifier10.22370/ieya.2020.6.2.2083
dc.identifier.urihttps://revistaschilenas.uchile.cl/handle/2250/155135
dc.descriptionThis article presents the results of an investigation that seeks to analyze the influence that Mindfulness strategies exert on the development of the components of the self-regulation of learning of the undergraduate students of the New York College, in Bogotá, Colombia. Through a qualitative method with descriptive design, an understanding of the phenomena from the teaching point of view is evidenced, working with a sample of 9 students and 3 teachers. The data collected through the observation grid, teacher interview and field diary were analyzed to establish which students with greater attention difficulties and disruptive actions were those who improved with the implementation of their self-regulation factors of learning. The implementation of metacognitive spaces in young students encourages selfreflection and promotes self-awareness processes through Mindfulness strategies.en-US
dc.descriptionEl presente artículo presenta los resultados de una investigación que buscaba analizar la influencia que ejercen las estrategias Mindfulness en el desarrollo de los componentes de la autorregulación del aprendizaje de los estudiantes de jardín del Colegio Nueva York, en Bogotá, Colombia.Es así que, la metodología cualitativa con diseño descriptivo permitió lograr un entendimiento de los fenómenos desde el punto de vista docente, al trabajar con una muestra de 9 estudiantes y 3 docentes. Los datos recogidos por medio de la rejilla de observación, entrevista a docentes y diario de campo fueron analizados permitiendo establecer qué componentes de la autorregulación son los más impactados y cuáles estrategias ejercen una mayor influencia en su desarrollo.es-ES
dc.formatapplication/pdf
dc.languagespa
dc.publisherUniversidad de Valparaísoes-ES
dc.relationhttps://revistas.uv.cl/index.php/IEYA/article/view/2083/2284
dc.rightsCopyright (c) 2020 Universidad de Valparaísoes-ES
dc.rightshttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0es-ES
dc.sourceRevista Infancia, Educación y Aprendizaje; Vol. 6, Núm. 2 (2020); 66-85es-ES
dc.source0719-6202
dc.subjecten-US
dc.subjectmindfulness; self-regulation of learning; preschool; cognition; emotion; behavioren-US
dc.subjectInvestigación educativa; Autorregulación del aprendizajees-ES
dc.subjectConciencia plena; autorregulación del aprendizaje; preescolar; cognición; emoción; conductaes-ES
dc.titleContribution of mindfulness strategies to the learning’s self-regulation components of preschool studentsen-US
dc.titleAporte de las estrategias de mindfulness a los componentes de autorregulación del aprendizaje de los estudiantes de preescolares-ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.typePeer reviewed articlesen-US
dc.typeArtículo evaluado por pareses-ES


This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record