IEYA: Infancia, Educación y Aprendizaje
Browse by
Revista multidisciplinaria centrada en problemáticas sobre la infancia y su relación con las ciencias de la educación en interface con las humanidades, las ciencias sociales y las de la salud; siempre desde una perspectiva crítica que intenciona un proceso educativo orientado hacia la búsqueda de mayores cuotas de justicia social.
Periodicidad | Semestral |
---|---|
Área temática | Ciencias sociales |
Entidad editora | Universidad de Valparaíso. |
Idioma | Español |
ISSN - edición electrónica | 0719-6202 |
Fecha de inicio | 2015 |
Indices | Latindex. |
Web de la revista | IEYA |
Recent publication
-
INFLUENCE OF PARENTING STYLES ON THE EMOTIONAL DEVELOPMENT AND LEARNING OF ADOLESCENTS
Revista Infancia, Educación y Aprendizaje; Vol. 8 Núm. 2 (2022); 17-33. -
THE CONSTITUTION OF INFANT MATHEMATICS SUBJECTIVITIES IN THE PROJECT "TESSELLATIONS FOR CHILDREN"
Revista Infancia, Educación y Aprendizaje; Vol. 7 Núm. 2 (2021); 18-29. -
PERCEPCIÓN DE EDUCADORAS DE PÁRVULOS FRENTE AL PROCESO EDUCATIVO DE HIJOS/AS INMIGRANTES (TALCA – CHILE)
Revista Infancia, Educación y Aprendizaje; Vol. 8 Núm. 2 (2022); 50-67. -
MAMA TRÁNSITO AMAGUAÑA AND THE PUCE: "HUMANALLY THE SAME, CULTURALLY DIFFERENT"
Revista Infancia, Educación y Aprendizaje; Vol. 7 Núm. 2 (2021); 12-17. -
EDUCATIONAL BETS IN TRANSITION MOMENTS: A COUNTRY TOWARD THE PEACE
Revista Infancia, Educación y Aprendizaje; Vol. 7 Núm. 2 (2021); 30-41. -
PHYSICAL EDUCATION STUDY PROGRAMS IN MEXICO, A POST PANDEMIC PRIORITY
Revista Infancia, Educación y Aprendizaje; Vol. 8 Núm. 2 (2022); 34-49. -
HOMESCHOOLING EN LA REGIÓN DE ÑUBLE
Revista Infancia, Educación y Aprendizaje; Vol. 8 Núm. 2 (2022); 1-16. -
FACTORS INVOLVED IN THE ENGLISH LANGUAGE LEARNING PROCESS IN INFANTS AGES 1 THROUGH 6
Revista Infancia, Educación y Aprendizaje; Vol. 8 Núm. 2 (2022); 83-97. -
LAS IMÁGENES DIGITALES COMO OBJETOS SIMBÓLICOS: UN ANÁLISIS SOBRE SU IMPACTO EN EL APRENDIZAJE INFANTIL
Revista Infancia, Educación y Aprendizaje; Vol. 8 Núm. 1 (2022); 93-104. -
DIDACTIC PROPORSAL OF INITATION TO PROGRAMMING IN TO EARLY CHILDHOOD EDUCATION BASED ON THE UDL
Revista Infancia, Educación y Aprendizaje; Vol. 8 Núm. 2 (2022); 98-115. -
STUDY ON THE MEANINGS OF EVALUATION FROM THE VOICES OF DIFFERENT ACTORS INVOLVED IN THE EDUCATIONAL PROCESS
Revista Infancia, Educación y Aprendizaje; Vol. 8 Núm. 2 (2022); 68-82. -
TEN REFLECTIONS ON PEDAGOGICAL MEDIATION
Revista Infancia, Educación y Aprendizaje; Vol. 7 Núm. 2 (2021); 42-51. -
DIDACTIC OF THE ARTS WITH ICT, COLLABORATIVE LEARNING AND INTERDISCIPLINARITY IN THE INITIAL TRAINING OF TEACHERS
Revista Infancia, Educación y Aprendizaje; Vol. 7 Núm. 2 (2021); 52-64. -
EL DESAFÍO DE UNA NUEVA SOCIALIZACIÓN DE GÉNERO EN LA EDUCACIÓN INFANTIL
Revista Infancia, Educación y Aprendizaje; Vol. 8 Núm. 1 (2022); 82-92. -
PREPARATION OF THE FAMILY FOR THE DEVELOPMENT OF COMMUNICATION IN EDUCANDOS OF THE AUTISTA SPECTRUM
Revista Infancia, Educación y Aprendizaje; Vol. 8 Núm. 1 (2022); 37-51. -
THE GAME IN BOYS AND GIRLS UNDER THREE YEARS: TENSIONS BETWEEN RESPECT FOR FREEDOM AND INTENTIONALITY
Revista Infancia, Educación y Aprendizaje; Vol. 8 Núm. 1 (2022); 23-36. -
THE DEVELOPMENT OF PRACTICAL REASONING IN UNIVERSITY STUDENTS IN THE AREA OF HEALTH, ACCORDING TO MARTHA NUSSBAUM’S APPROACH
Revista Infancia, Educación y Aprendizaje; Vol. 7 Núm. 2 (2021); 1-11. -
FOR A DIALOGUE BETWEEN HUMAN, BIOLOGICAL, MUSICAL SCIENCES AND NEUROSCIENCES IN REGARDS TO THE RELEVANCE OF MUSIC EDUCATION TO CHILD DEVELOPMENT
Revista Infancia, Educación y Aprendizaje; Vol. 8 Núm. 1 (2022); 66-81. -
LOGICAL-MATHEMATICAL NOTIONS IN STUDENTS WITH SPECIAL EDUCATIONAL NEEDS. : A STUDY IN EARLY CHILDHOOL EDUCATION
Revista Infancia, Educación y Aprendizaje; Vol. 8 Núm. 1 (2022); 9-22. -
CHILDHOOD, RECOGNITION AND MENTAL HEALTH:: POSSIBLE ARTICULATIONS TO SOCIAL RESEARCH
Revista Infancia, Educación y Aprendizaje; Vol. 8 Núm. 1 (2022); 52-65.