• Journals
  • Discipline
  • Indexed
  • Institutions
  • About
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
View Item 
  •   Home
  • Universidad de Chile
  • Lenguas Modernas
  • View Item
  •   Home
  • Universidad de Chile
  • Lenguas Modernas
  • View Item

Escritura de ensayos de futuros docentes: un análisis de sus errores gramaticales y léxicos

Preservice Teachers’ Essay Writing: An Analysis of Their Grammatical and Lexical Errors;

Author
Díaz Larenas, Claudio

Fuentealba Jiménez, Tamara

Maureira Astorga, Nicole

Pedreros Yáñez, Pía

Full text
https://lenguasmodernas.uchile.cl/index.php/LM/article/view/58701
Abstract
El objetivo de esta investigación fue analizar los ensayos académicos de futuros docentes de inglés de cuarto año en cuatro universidades chilenas. Se elaboró una taxonomía lingüística para categorizar los tipos de errores encontrados bajo dos dimensiones: gramatical y léxica, y se consideró una variedad de estudios sobre análisis de errores. Los errores fueron contados y clasificados por tres jueces, luego se aplicó el análisis estadístico mediante el coeficiente de Alpha de Krippendorff para determinar si el nivel de acuerdo entre los jueces validaba los resultados finales. Los ejemplos representativos tomados de los ensayos para cada tipo de error se analizaron según las posibles fuentes de error, y se establecieron algunos supuestos sobre sus posibles causas. Los resultados mostraron que la dimensión gramatical presentó más errores que la dimensión léxica.
 
The objective of this investigation was to analyze the academic essays of fourth-year pre-service teachers of English of four Chilean universities. A linguistic taxonomy was elaborated in order to categorize the types of errors found under the grammatical and lexical dimensions, considering different studies on language error analysis. Errors were counted and classified by three judges, after which statistical analyses were applied using the Krippendorff’s Alpha coefficient to determine whether the level of agreement among judges validated the final results. Representative examples taken from the essays for each type of error were analyzed according to their possible sources of error, and assumptions were made to determine their likely causes. Results showed that the grammatical dimension presented more errors than the lexical one.
 
Metadata
Show full item record
Discipline
Artes, Arquitectura y UrbanismoCiencias Agrarias, Forestales y VeterinariasCiencias Exactas y NaturalesCiencias SocialesDerechoEconomía y AdministraciónFilosofía y HumanidadesIngenieríaMedicinaMultidisciplinarias
Institutions
Universidad de ChileUniversidad Católica de ChileUniversidad de Santiago de ChileUniversidad de ConcepciónUniversidad Austral de ChileUniversidad Católica de ValparaísoUniversidad del Bio BioUniversidad de ValparaísoUniversidad Católica del Nortemore

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister
Dirección de Servicios de Información y Bibliotecas (SISIB) - Universidad de Chile
© 2019 Dspace - Modificado por SISIB