Show simple item record

Preservice Teachers’ Essay Writing: An Analysis of Their Grammatical and Lexical Errors;

dc.creatorDíaz Larenas, Claudio
dc.creatorFuentealba Jiménez, Tamara
dc.creatorMaureira Astorga, Nicole
dc.creatorPedreros Yáñez, Pía
dc.date2020-09-28
dc.date.accessioned2020-10-16T12:30:28Z
dc.date.available2020-10-16T12:30:28Z
dc.identifierhttps://lenguasmodernas.uchile.cl/index.php/LM/article/view/58701
dc.identifier.urihttps://revistaschilenas.uchile.cl/handle/2250/155152
dc.descriptionEl objetivo de esta investigación fue analizar los ensayos académicos de futuros docentes de inglés de cuarto año en cuatro universidades chilenas. Se elaboró una taxonomía lingüística para categorizar los tipos de errores encontrados bajo dos dimensiones: gramatical y léxica, y se consideró una variedad de estudios sobre análisis de errores. Los errores fueron contados y clasificados por tres jueces, luego se aplicó el análisis estadístico mediante el coeficiente de Alpha de Krippendorff para determinar si el nivel de acuerdo entre los jueces validaba los resultados finales. Los ejemplos representativos tomados de los ensayos para cada tipo de error se analizaron según las posibles fuentes de error, y se establecieron algunos supuestos sobre sus posibles causas. Los resultados mostraron que la dimensión gramatical presentó más errores que la dimensión léxica.en-US
dc.descriptionThe objective of this investigation was to analyze the academic essays of fourth-year pre-service teachers of English of four Chilean universities. A linguistic taxonomy was elaborated in order to categorize the types of errors found under the grammatical and lexical dimensions, considering different studies on language error analysis. Errors were counted and classified by three judges, after which statistical analyses were applied using the Krippendorff’s Alpha coefficient to determine whether the level of agreement among judges validated the final results. Representative examples taken from the essays for each type of error were analyzed according to their possible sources of error, and assumptions were made to determine their likely causes. Results showed that the grammatical dimension presented more errors than the lexical one.es-ES
dc.formatapplication/pdf
dc.formatapplication/epub+zip
dc.languageeng
dc.languagespa
dc.publisherUniversidad de Chile. Facultad de Filosofía y Humanidadeses-ES
dc.relationhttps://lenguasmodernas.uchile.cl/index.php/LM/article/view/58701/62256
dc.relationhttps://lenguasmodernas.uchile.cl/index.php/LM/article/view/58701/62309
dc.rightsDerechos de autor 2020 Lenguas Modernases-ES
dc.sourceLenguas Modernas; Núm. 55 (2020): Primer semestre; pp. 9-36es-ES
dc.source0719-5443
dc.source0716-0542
dc.titleEscritura de ensayos de futuros docentes: un análisis de sus errores gramaticales y léxicosen-US
dc.titlePreservice Teachers’ Essay Writing: An Analysis of Their Grammatical and Lexical Errorses-ES
dc.titlept-BR
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/publishedVersion


This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record