• Journals
  • Discipline
  • Indexed
  • Institutions
  • About
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
View Item 
  •   Home
  • Pontificia Universidad Católica de Chile
  • Psykhe
  • View Item
  •   Home
  • Pontificia Universidad Católica de Chile
  • Psykhe
  • View Item

Effective Evaluation: Adult Learners in Learning Situations

Evaluación efectiva: el educando adulto frente a la situación de aprendizaje

Author
Strasser, Katherine; Escuela Psicología, Pontificia Universidad Católica de Chile

Sebastián, Christian; Escuela Psicología, Pontificia Universidad Católica de Chile

Herrera, Paulina; Escuela Psicología, Pontificia Universidad Católica de Chile

Carmona, Mariela; Escuela Psicología, Pontificia Universidad Católica de Chile

Figueroa, Manuela; Escuela Psicología, Pontificia Universidad Católica de Chile

Varas, Marianela; Escuela Psicología, Pontificia Universidad Católica de Chile

Behrens, Carolina; Escuela Psicología, Pontificia Universidad Católica de Chile

Full text
http://www.psykhe.cl/index.php/psykhe/article/view/53
10.7764/psykhe.3.2.53
Abstract
The purpose of this study was to identify factors which significantly affect adult’s learning experience, from their point of view. The study used a qualitative approach. Six subjects who had participated in an adult learning experience were interviewed. Data were analyzed using the “Grounded Theory” model of Glaser & Strauss (1967). The findings suggest that adult learners carry on a permanent process of evaluation (the Effective Evaluation process) of their learning experience, which results in active modification of this experience according with learner’s expectations and needs. Implications for the design and evaluation of adult learning programs are discussed.
 
Se reportan los resultados de una investigación que tuvo por objeto conocer los aspectos que facilitan o dificultan el aprendizaje adulto, desde la perspectiva de éste. Se utilizó una metodología cualitativa. Se realizaron entrevistas en profundidad a 6 sujetos que habían participado como educando en alguna experiencia de aprendizaje adulto. Las entrevistas fueron analizadas siguiendo el modelo teórico llamado "Grounded Theory", de Glaser y Strauss (1967). Se encontró que los educandos adultos realizan un proceso de evaluación continua de la experiencia de aprendizaje (la Evaluación Efectiva), el cual tiene por resultado la modificación activa de esta experiencia de acuerdo con sus necesidades y expectativas. Se discuten las implicancias de este proceso para el diseño y evaluación de las experiencias de educación de adultos.
 
Metadata
Show full item record

Related items

Showing items related by title, author, creator and subject.

  • Victimización de Pares y Satisfacción con la Vida: La Influencia del Apoyo de Profesores y Compañeros de la Escuela 

    Villalobos-Parada, Boris; Pontificia Universidad Católica de Valparaíso; Carrasco, Claudia; Universidad de Playa Ancha; Olavarría, Dayana; Pontificia Universidad Católica de Valparaíso; Ortiz, Sebastián; Pontificia Universidad Católica de Valparaíso; López, Verónica; Pontificia Universidad Católica de Valparaíso; Oyarzún, Denise; Pontificia Universidad Católica de Valparaíso; Ascorra, Paula; Pontificia Universidad Católica de Valparaíso; Ayala, Álvaro; Pontificia Universidad Católica de Valparaíso; Bilbao, Ángeles; Universidad de Santiago de Chile; Morales, Macarena; Pontificia Universidad Católica de Valparaíso; Álvarez, Juan Pablo; Pontificia Universidad Católica de Valparaíso. Psykhe; Volumen 25, Número 2 (2016)
  • Individualizando la Violencia Escolar: Análisis de Prácticas Discursivas en una Escuela Municipal de la Región de Valparaíso 

    López, Verónica; Pontificia Universidad Católica de Valparaiso; Carrasco, Claudia; Pontificia Universidad Católica de Valparaiso; Morales, Macarena; Pontificia Universidad Católica de Valparaiso; Ayala, Álvaro; Pontificia Universidad Católica de Valparaiso; López, Joedith; Pontificia Universidad Católica de Valparaiso; Karmy, Michelle; Pontificia Universidad Católica de Valparaiso. Psykhe; Volumen 20, Número 2 (2011)
  • Validación de la Escala Razones Para Vivir en Consultantes a Salud Mental de la Región Metropolitana de Chile 

    Echávarri, Orietta; Pontificia Universidad Católica de Chile; Morales, Susana; Pontificia Universidad Católica de Chile; Barros, Jorge; Pontificia Universidad Católica de Chile; Armijo, Iván; Universidad Gabriela Mistral; Larraza, Daniela; Universidad Gabriela Mistral; Longo, Antonella; Universidad Gabriela Mistral; Martin, Camila; Universidad Gabriela Mistral; Maino, María Paz; Pontificia Universidad Católica de Chile; Núñez, Catalina; Instituto Milenio para la Investigación en Depresión y Personalidad; Fischman, Ronit; Instituto Milenio para la Investigación en Depresión y Personalidad; Moya, Claudia; Universidad San Sebastián; Szmulewicz, Marta; Pontificia Universidad Católica de Chile; Tomicic, Alemka; Universidad Diego Portales. Psykhe; Volumen 27, Número 2 (2018)
Discipline
Artes, Arquitectura y UrbanismoCiencias Agrarias, Forestales y VeterinariasCiencias Exactas y NaturalesCiencias SocialesDerechoEconomía y AdministraciónFilosofía y HumanidadesIngenieríaMedicinaMultidisciplinarias
Institutions
Universidad de ChileUniversidad Católica de ChileUniversidad de Santiago de ChileUniversidad de ConcepciónUniversidad Austral de ChileUniversidad Católica de ValparaísoUniversidad del Bio BioUniversidad de ValparaísoUniversidad Católica del Nortemore

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister
Dirección de Servicios de Información y Bibliotecas (SISIB) - Universidad de Chile
© 2019 Dspace - Modificado por SISIB