• Journals
  • Discipline
  • Indexed
  • Institutions
  • About
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
View Item 
  •   Home
  • Universidad Metropolitana de Ciencias de la Educación
  • Contextos: Estudios de Humanidades y Ciencias Sociales
  • View Item
  •   Home
  • Universidad Metropolitana de Ciencias de la Educación
  • Contextos: Estudios de Humanidades y Ciencias Sociales
  • View Item

Measuring language use and exposure in a naturalistic setting

Author
Eguren Álvarez, Joaquín

Full text
http://revistas.umce.cl/index.php/contextos/article/view/1581
Abstract
It is widely agreed that the process of learning a second language involves exposure to the target language (Ellis, 1997; Lightbown & Spada, 1999; Saville-Troike, 2012). One of the settings where exposure occurs is the natural setting. Natural acquisition contexts or naturalistic settings are defined as environments where learners are exposed to the target language in their daily activities (Lightbown & Spada, 1999). The benefits of these contexts are that learners are provided with a wide variety of communicative instances as the target language is used as the default language resulting in encounters with different types of inputs (Lightbown & Spada, 1999). This study reports the findings from a two-week study of target language exposure experienced by two Chilean postgraduate students at a New Zealand university. Exposure was recorded and measured using a Google log diary, based and adapted from Ranta and Meckleborg’s study (2013). Results show a tendency for participants to be involved in receptive communicative instances rather than productive and a predominant use of their L1 in oral interaction. The study discusses some of the reasons why participants did not engage in more oral interaction in English within this naturalistic setting and why their L1s were predominant in oral interactions.
 
Existe consenso en el mundo académico que el proceso de adquisición de un segundo idioma involucra exposición al idioma que se pretende aprender (Ellis, 1997; Lightbown & Spada, 1999; Saville-Trioke, 2012). Uno de los contextos donde existe exposición a un segundo idioma es el entorno natural. Los contextos de adquisición natural o entornos naturales se definen como ambientes donde los participantes son expuestos al idioma objetivo dentro de sus actividades cotidianas (Lightbown & Spada, 1999). Algunos de los beneficios de este contexto son la variada cantidad de situaciones comunicativas a las que son expuestos los participantes, entendiendo que el idioma objetivo se utiliza por defecto lo cual resulta en encuentros con distintos tipos de entradas de idioma (Lightbown & Spada). Este trabajo presenta los resultados de un estudio de dos semanas que registró la exposición al segundo idioma inglés de dos estudiantes chilenos de postgrado en una universidad de Nueva Zelanda. La exposición fue registrada utilizando un registro de Google, basado y adaptado del estudio de Ranta y Meckelborg (2013). Los resultados muestran que los participantes tienen una tendencia a participar en situaciones comunicativas receptivas más que productivas y un uso predominante de sus L1 en la interacción oral. Este estudio discute algunas de las razones de porqué los participantes no se involucraron en más interacción oral en inglés dentro del entorno natural y porqué sus L1s fueron más predominante en sus interacciones orales.
 
Metadata
Show full item record
Discipline
Artes, Arquitectura y UrbanismoCiencias Agrarias, Forestales y VeterinariasCiencias Exactas y NaturalesCiencias SocialesDerechoEconomía y AdministraciónFilosofía y HumanidadesIngenieríaMedicinaMultidisciplinarias
Institutions
Universidad de ChileUniversidad Católica de ChileUniversidad de Santiago de ChileUniversidad de ConcepciónUniversidad Austral de ChileUniversidad Católica de ValparaísoUniversidad del Bio BioUniversidad de ValparaísoUniversidad Católica del Nortemore

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister
Dirección de Servicios de Información y Bibliotecas (SISIB) - Universidad de Chile
© 2019 Dspace - Modificado por SISIB