Show simple item record

Creación de metáforas: ¿Una medida de creatividad o inteligencia?

dc.creatorPereira de Barros, Débora
dc.creatorPrimi, Ricardo
dc.creatorKoich Miguel, Fabiano
dc.creatorAlmeida, Leandro S.
dc.creatorOliveira, Ema P.
dc.date2010-06-01
dc.date.accessioned2021-06-14T17:15:44Z
dc.date.available2021-06-14T17:15:44Z
dc.identifierhttps://revistas.uautonoma.cl/index.php/ejep/article/view/855
dc.identifier10.30552/ejep.v3i1.44
dc.identifier.urihttps://revistaschilenas.uchile.cl/handle/2250/168398
dc.descriptionThe goal of the present study was to verify whether the “Metaphor Creation Test” would really be a measure with unique characteristics of creativity, or a different way of evaluating constructs already known as intelligence. Two differentiated groups were considered: group 1 was comprised by 90 late course students, and group 2 included 73 undergraduate students from Architecture and Urbanism courses. The results showed lower correlation between metaphors production and abstract reasoning (r= .31) comparing with verbal reasoning test (r= .48). Correlations between the constructs reproduced what was already found in other studies, that is, intelligence and creativity are related, but not strongly enough to affirm that they are the same construct; therefore they are different but related constructsen-US
dc.descriptionEl objetivo del presente estudio fue comprobar si el "Test de creación de metáforas" sería realmente una medida con características únicas de la creatividad, o una manera diferente de evaluar constructos ya conocidos como la inteligencia. Se consideraron dos grupos diferenciados: el grupo 1 estaba formado por 90 estudiantes mayores en un programa de educación de adultos, y el grupo 2 incluyó a 73 estudiantes universitarios de las titulaciones de Arquitectura y Urbanismo. Los resultados mostraron correlaciones más bajas entre la producción de metáforas y el razonamiento abstracto (r =. 31) en comparación con la prueba de razonamiento verbal (r =.48). Las correlaciones entre los constructos concuerdan con las ya obtenidas en otros estudios, es decir, la inteligencia y la creatividad están relacionadas, aunque no con una intensidad, tal como, para afirmar que son el mismo constructo, por consiguiente, son constructos diferentes pero relacionados entre sí.es-ES
dc.formatapplication/pdf
dc.languagespa
dc.publisherUniversidad Autónoma de Chilees-ES
dc.relationhttps://revistas.uautonoma.cl/index.php/ejep/article/view/855/701
dc.rightsDerechos de autor 2010 European Journal of Education and Psychologyes-ES
dc.sourceEuropean Journal of Education and Psychology; Vol. 3 No. 1 (2010): (June, 2010); 103-115en-US
dc.sourceEuropean Journal of Education and Psychology; Vol. 3 Núm. 1 (2010): (Junio, 2010); 103-115es-ES
dc.source1989-2209
dc.source1888-8992
dc.source10.30552/ejep.v3i1
dc.titleMetaphor Creation: A Measure of Creativity or Intelligence?en-US
dc.titleCreación de metáforas: ¿Una medida de creatividad o inteligencia?es-ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/publishedVersion


This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record