• Journals
  • Discipline
  • Indexed
  • Institutions
  • About
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
View Item 
  •   Home
  • Universidad Autónoma de Chile
  • European Journal of Education and Psychology
  • View Item
  •   Home
  • Universidad Autónoma de Chile
  • European Journal of Education and Psychology
  • View Item

Influence of a creative methodology in the classroom of primary

Influencia de una metodología creativa en el aula de primaria

Author
López-Martínez, Olivia

Navarro-Lozano, Juan

Full text
https://revistas.uautonoma.cl/index.php/ejep/article/view/858
10.30552/ejep.v3i1.47
Abstract
We present a research about the effects of the application of a program of improvement of the creativity in a classroom of Primary School. The used total sample was of 90 students, pertaining to a preschool and Primary School, of the region of the Altiplano (municipality of Jumilla) in the Region of Murcia (Spain). With this study we want to demonstrate that the implementation of a program that develops the divergent thought, is going to influence favorably in the creativity of the students. The results indicate a significant improvement in the fluidity factors, flexibility and originality, in the groups to which it was applied to the program of improvement of the creativity of Renzulli, specially in the students of the first cycle of Primary Education. What the investigation confirms is that a program of development of the creativity, represents an instrument for teachers and children who provide tasks and materials with which to try a variety of ways to express its creative potential.
 
Se presenta un estudio sobre los efectos de la aplicación de un programa de mejora de la creatividad en el aula de Educación Primaria. La muestra total utilizada es de 90 alumnos, pertenecientes a un Colegio de Educación Infantil y Primaria, de la comarca del Altiplano (municipio de Jumilla) en la Región de Murcia (España). Con este estudio queremos demostrar que la implementación de un programa que desarrolle el pensamiento divergente, va a influir favorablemente en la creatividad de los alumnos. Los resultados indican una mejora significativa en los factores de fluidez, flexibilidad y originalidad, en los grupos a los que se les aplicó el programa de mejora de la creatividad de Renzulli, especialmente en los alumnos del primer ciclo de Educación Primaria. Lo que la investigación confirma es que un programa de desarrollo de la creatividad, representa un instrumento para maestros y niños que proporciona tareas y materiales con los que ensayar una variedad de maneras de expresar su potencial creativo.
 
Metadata
Show full item record
Discipline
Artes, Arquitectura y UrbanismoCiencias Agrarias, Forestales y VeterinariasCiencias Exactas y NaturalesCiencias SocialesDerechoEconomía y AdministraciónFilosofía y HumanidadesIngenieríaMedicinaMultidisciplinarias
Institutions
Universidad de ChileUniversidad Católica de ChileUniversidad de Santiago de ChileUniversidad de ConcepciónUniversidad Austral de ChileUniversidad Católica de ValparaísoUniversidad del Bio BioUniversidad de ValparaísoUniversidad Católica del Nortemore

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister
Dirección de Servicios de Información y Bibliotecas (SISIB) - Universidad de Chile
© 2019 Dspace - Modificado por SISIB