Show simple item record

Influencia de una metodología creativa en el aula de primaria

dc.creatorLópez-Martínez, Olivia
dc.creatorNavarro-Lozano, Juan
dc.date2010-06-01
dc.date.accessioned2021-06-14T17:15:44Z
dc.date.available2021-06-14T17:15:44Z
dc.identifierhttps://revistas.uautonoma.cl/index.php/ejep/article/view/858
dc.identifier10.30552/ejep.v3i1.47
dc.identifier.urihttps://revistaschilenas.uchile.cl/handle/2250/168401
dc.descriptionWe present a research about the effects of the application of a program of improvement of the creativity in a classroom of Primary School. The used total sample was of 90 students, pertaining to a preschool and Primary School, of the region of the Altiplano (municipality of Jumilla) in the Region of Murcia (Spain). With this study we want to demonstrate that the implementation of a program that develops the divergent thought, is going to influence favorably in the creativity of the students. The results indicate a significant improvement in the fluidity factors, flexibility and originality, in the groups to which it was applied to the program of improvement of the creativity of Renzulli, specially in the students of the first cycle of Primary Education. What the investigation confirms is that a program of development of the creativity, represents an instrument for teachers and children who provide tasks and materials with which to try a variety of ways to express its creative potential.en-US
dc.descriptionSe presenta un estudio sobre los efectos de la aplicación de un programa de mejora de la creatividad en el aula de Educación Primaria. La muestra total utilizada es de 90 alumnos, pertenecientes a un Colegio de Educación Infantil y Primaria, de la comarca del Altiplano (municipio de Jumilla) en la Región de Murcia (España). Con este estudio queremos demostrar que la implementación de un programa que desarrolle el pensamiento divergente, va a influir favorablemente en la creatividad de los alumnos. Los resultados indican una mejora significativa en los factores de fluidez, flexibilidad y originalidad, en los grupos a los que se les aplicó el programa de mejora de la creatividad de Renzulli, especialmente en los alumnos del primer ciclo de Educación Primaria. Lo que la investigación confirma es que un programa de desarrollo de la creatividad, representa un instrumento para maestros y niños que proporciona tareas y materiales con los que ensayar una variedad de maneras de expresar su potencial creativo.es-ES
dc.formatapplication/pdf
dc.languagespa
dc.publisherUniversidad Autónoma de Chilees-ES
dc.relationhttps://revistas.uautonoma.cl/index.php/ejep/article/view/858/704
dc.rightsDerechos de autor 2010 European Journal of Education and Psychologyes-ES
dc.sourceEuropean Journal of Education and Psychology; Vol. 3 No. 1 (2010): (June, 2010); 89-102en-US
dc.sourceEuropean Journal of Education and Psychology; Vol. 3 Núm. 1 (2010): (Junio, 2010); 89-102es-ES
dc.source1989-2209
dc.source1888-8992
dc.source10.30552/ejep.v3i1
dc.titleInfluence of a creative methodology in the classroom of primaryen-US
dc.titleInfluencia de una metodología creativa en el aula de primariaes-ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/publishedVersion


This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record