• Journals
  • Discipline
  • Indexed
  • Institutions
  • About
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
View Item 
  •   Home
  • Universidad Autónoma de Chile
  • European Journal of Education and Psychology
  • View Item
  •   Home
  • Universidad Autónoma de Chile
  • European Journal of Education and Psychology
  • View Item

Education key to increase the motivation of physically inactive young people.

Claves educativas para aumentar la motivación de los jóvenes físicamente inactivos

Author
Sanz, Eva

Valdemoros, Mª. Ángeles

Ramos, Rafael

Ponce de León, Ana

Full text
https://revistas.uautonoma.cl/index.php/ejep/article/view/878
10.30552/ejep.v4i2.67
Abstract
This study aims to determine, first, what are the reasons that lead young people to abandon physical and sport practice and, secondly, to discover why some young people never started in this type of experience, in order to establish an educational philosophy that involves the physical and sport practice of young people and that they optimize both their beginning and their maintenance in this lifestyle. This research is based on methodological triangulation with quantitative techniques such as descriptive analysis of data collected through a questionnaire and qualitative techniques, such as content analysis of four focus groups. The lack of interest is set as the main barrier to start or stay in physical and sports practice both in students of secondary school and in college students. Therefore, certain education key are proposals to be considered at an early age, to increase motivation among the population, in general, and physically inactive youth in particular.
 
El presente estudio pretende averiguar, por una parte, cuáles son las razones que llevan a los jóvenes a abandonar la práctica físico-deportiva y, por otra, descubrir por qué algunos jóvenes nunca se iniciaron en este tipo de experiencias, con el fin de establecer una filosofía educativa que envuelva la práctica físico-deportiva del joven y optimice tanto su inicio como su mantenimiento en dicho estilo de vida. La investigación se apoya en una triangulación metodológica con técnicas cuantitativas, como el análisis descriptivo de los datos recogidos a través de un cuestionario y cualitativas, como el análisis de contenido de cuatro grupos de discusión. El escaso interés se establece como la principal barrera para iniciarse o mantenerse en la práctica físico-deportiva tanto en los estudiantes de Educación Secundaria Obligatoria (ESO) como en los universitarios. Ante esto se proponen determinadas claves educativas, a tener en cuenta desde edades tempranas, para aumentar la motivación en la población, en general, y en los jóvenes físicamente inactivos, en particular.
 
Metadata
Show full item record
Discipline
Artes, Arquitectura y UrbanismoCiencias Agrarias, Forestales y VeterinariasCiencias Exactas y NaturalesCiencias SocialesDerechoEconomía y AdministraciónFilosofía y HumanidadesIngenieríaMedicinaMultidisciplinarias
Institutions
Universidad de ChileUniversidad Católica de ChileUniversidad de Santiago de ChileUniversidad de ConcepciónUniversidad Austral de ChileUniversidad Católica de ValparaísoUniversidad del Bio BioUniversidad de ValparaísoUniversidad Católica del Nortemore

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister
Dirección de Servicios de Información y Bibliotecas (SISIB) - Universidad de Chile
© 2019 Dspace - Modificado por SISIB