• Journals
  • Discipline
  • Indexed
  • Institutions
  • About
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
View Item 
  •   Home
  • Universidad Autónoma de Chile
  • European Journal of Education and Psychology
  • View Item
  •   Home
  • Universidad Autónoma de Chile
  • European Journal of Education and Psychology
  • View Item

Analysis of Doctoral Programs with Mention of Quality

Análisis de los Programas de Doctorado con Mención de Calidad

Author
Ariza, Tania

Quevedo-Blasco, Raúl

Bermúdez, Mª Paz

Buela-Casal, Gualberto

Full text
https://revistas.uautonoma.cl/index.php/ejep/article/view/895
10.30552/ejep.v5i2.84
Abstract
The Mention of Quality, awarded by the National Agency for Quality Assessment and Accreditation, gave recognition to the scientific, technical and educational to Spanish ?s doctoral programs. From 2003-2004, the number of programs it was increased 60%. It was analyzed 671 doctorate programs with Mention of Quality. Information was collected with supports programs websites, legislation of each university and online survey sent to the coordinators. Results show general features of the doctoral programs, common features between training and specific features of master ?s and doctoral period. Finally, it discussed these features establishing differences in each period.
 
La Mención de Calidad, concedida por la Agencia Nacional de Evaluación de la Calidad y Acreditación, supuso el reconocimiento a la solvencia científico-técnica y formadora de los programas de doctorado de las universidades españolas. Desde el curso 2003-2004, el número de programas con esta distinción aumentó  en un 60%. Se analizaron 671 programas de doctorado a los que se les concedió  la Mención de Calidad en la última convocatoria de 2007. La información se  recogió a través de las páginas webs de todos los programas, la legislación de la  universidad a la que pertenecen y a partir de una encuesta online enviada a los  coordinadores. En los resultados se observan aspectos relacionados con los rasgos generales de los programas de doctorado, rasgos comunes entre periodo formativo e investigador, rasgos propios de periodo de máster, y por último, rasgos propios del periodo investigador. Finalmente, se discuten estos rasgos estableciendo diferencias entre ambos periodos.
 
Metadata
Show full item record
Discipline
Artes, Arquitectura y UrbanismoCiencias Agrarias, Forestales y VeterinariasCiencias Exactas y NaturalesCiencias SocialesDerechoEconomía y AdministraciónFilosofía y HumanidadesIngenieríaMedicinaMultidisciplinarias
Institutions
Universidad de ChileUniversidad Católica de ChileUniversidad de Santiago de ChileUniversidad de ConcepciónUniversidad Austral de ChileUniversidad Católica de ValparaísoUniversidad del Bio BioUniversidad de ValparaísoUniversidad Católica del Nortemore

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister
Dirección de Servicios de Información y Bibliotecas (SISIB) - Universidad de Chile
© 2019 Dspace - Modificado por SISIB