• Journals
  • Discipline
  • Indexed
  • Institutions
  • About
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
View Item 
  •   Home
  • Universidad Autónoma de Chile
  • European Journal of Education and Psychology
  • View Item
  •   Home
  • Universidad Autónoma de Chile
  • European Journal of Education and Psychology
  • View Item

Analyzing and reducing plagiarism at university

Análisis y reducción del plagio en la universidad

Author
López Puga, Jorge

Full text
https://revistas.uautonoma.cl/index.php/ejep/article/view/913
10.30552/ejep.v7i2.102
Abstract
Plagiarism is one of the less desirable practises in the academic context. This paper presents an experience of massive plagiarism detection at university and the steps taken to prevent its subsequent occurrence. Plagiarism was detected in the first assessment phase of a research project practise. As a result, students were required to arrange ethical group discussions with the professor to prevent plagiarism in the future. A substantial reduction in the rate of plagiarism was observed from the first practical assessment to the second one, t(16)=2.5, p=.02, d=0.83, 1-?=.63, unilateral contrast. Additionally, a survey was developed to analyse students’ opinions and attitudes about plagiarism. A sample of 64 students (15 boys and 49 girls) with an average age of 22.69 (SD=2.8) filled in an electronic questionnaire. More than a half of the sample (56.92%) admitted that they had plagiarised before but most of the students (83.08%) agreed they would not like someone else plagiarising their reports. A preliminary short scale to measure attitude towards plagiarism in undergraduate students at university is provided. Finally, a set of recommendations are given based on this experience to prevent and to reduce the level of plagiarism in the university context.
 
El plagio es una de las prácticas menos deseables en el contexto académico. Este artículo presenta una experiencia de detección masiva de plagio en la universidad y los pasos llevados a cabo para prevenir la posterior ocurrencia del mismo. El plagio fue detectado en la primera fase de evaluación de un proyecto de investigación práctico. Seguidamente, los estudiantes fueron organizados en grupos de discusión éticos para prevenir el plagio en el futuro. Se observó una reducción substancial en la tasa de plagio desde la primera evaluación parcial de la asignatura a la segunda, t (16) =2.5, p=0.02, d=0.83, 1- ? =.63, contraste unilateral. Adicionalmente, se desarrolló una encuesta para analizar las opiniones de los estudiantes sobre el plagio. Una muestra de 64 estudiantes (15 hombres y 49 mujeres) con una edad media de 22.69 años de edad (DT=2.8) cumplimentaron un cuestionario electrónico. Más de la mitad de los estudiantes (56.92%) admitieron haber plagiado previamente y la mayoría indicaron que no les gustaría que plagiasen sus trabajos (83.08%). Una versión preliminar de una corta escala para evaluar actitudes hacia el plagio en estudiantes universitarios es facilitada.  Finalmente, un conjunto de recomendaciones son proporcionadas basadas en esta experiencia para prevenir y reducir el nivel de plagio en el contexto universitario.
 
Metadata
Show full item record
Discipline
Artes, Arquitectura y UrbanismoCiencias Agrarias, Forestales y VeterinariasCiencias Exactas y NaturalesCiencias SocialesDerechoEconomía y AdministraciónFilosofía y HumanidadesIngenieríaMedicinaMultidisciplinarias
Institutions
Universidad de ChileUniversidad Católica de ChileUniversidad de Santiago de ChileUniversidad de ConcepciónUniversidad Austral de ChileUniversidad Católica de ValparaísoUniversidad del Bio BioUniversidad de ValparaísoUniversidad Católica del Nortemore

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister
Dirección de Servicios de Información y Bibliotecas (SISIB) - Universidad de Chile
© 2019 Dspace - Modificado por SISIB