• Journals
  • Discipline
  • Indexed
  • Institutions
  • About
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
View Item 
  •   Home
  • Universidad Autónoma de Chile
  • European Journal of Education and Psychology
  • View Item
  •   Home
  • Universidad Autónoma de Chile
  • European Journal of Education and Psychology
  • View Item

Effects on digital competence after application of a program of occupational skills

Efectos en la competencia digital tras la aplicación de un programa de competencias ocupacionales

Author
García Martín, Judit

Nicasio García-Sánchez, Jesús

Álvarez-Fernández, María Lourdes

Díez-Caso, Héctor

Full text
https://revistas.uautonoma.cl/index.php/ejep/article/view/914
10.30552/ejep.v7i2.103
Abstract
Today, information technology and communication (ICT) and web 2.0 tools have become nearly ubiquitous at universities in Higher Education. In this study, we analyze level of digital competence of 286 college students after the implementation of a program of occupational skills through an online ad hoc questionnaire. We design and apply this instrument through SurveyMonkey. To do this, we made two analysis: one factorial that defines the factors and other multivariate that examines the existence of statistically significant differences in relation to several variables. On the one hand, the results of factorial analysis support the existence of two factors. Both are linked and complementary. On the other hand, the results of multivariate analysis suggest that students have correct beliefs about their level of digital competence. We discuss and assess the educational implications of the results.
 
En la actualidad, las tecnologías de la información y la comunicación (TIC) y las herramientas de la web 2.0 están muy presentes en la Educación Superior. Por ello, en este estudio se analiza el grado de competencia digital que poseen 286 estudiantes universitarios, tras la aplicación de un programa de competencias ocupacionales, a través de la aplicación de un cuestionario ad hoc online. Para ello, se realizan dos análisis, uno factorial con el que se delimitan los factores y otro multivariado con el que se examina la existencia o no de diferencias estadísticamente significativas en relación a variables diversas. Por una parte, los resultados del análisis factorial corroboran la existencia de dos factores que son complementarios. Y por otra, los resultados multivariados sugieren que los estudiantes poseen unas creencias verídicas sobre su nivel de competencia digital. A la luz de estos resultados, se discuten y valoran las implicaciones.
 
Metadata
Show full item record
Discipline
Artes, Arquitectura y UrbanismoCiencias Agrarias, Forestales y VeterinariasCiencias Exactas y NaturalesCiencias SocialesDerechoEconomía y AdministraciónFilosofía y HumanidadesIngenieríaMedicinaMultidisciplinarias
Institutions
Universidad de ChileUniversidad Católica de ChileUniversidad de Santiago de ChileUniversidad de ConcepciónUniversidad Austral de ChileUniversidad Católica de ValparaísoUniversidad del Bio BioUniversidad de ValparaísoUniversidad Católica del Nortemore

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister
Dirección de Servicios de Información y Bibliotecas (SISIB) - Universidad de Chile
© 2019 Dspace - Modificado por SISIB