Effects on digital competence after application of a program of occupational skills
Efectos en la competencia digital tras la aplicación de un programa de competencias ocupacionales
dc.creator | García Martín, Judit | |
dc.creator | Nicasio García-Sánchez, Jesús | |
dc.creator | Álvarez-Fernández, María Lourdes | |
dc.creator | Díez-Caso, Héctor | |
dc.date | 2015-10-29 | |
dc.date.accessioned | 2021-06-14T17:15:54Z | |
dc.date.available | 2021-06-14T17:15:54Z | |
dc.identifier | https://revistas.uautonoma.cl/index.php/ejep/article/view/914 | |
dc.identifier | 10.30552/ejep.v7i2.103 | |
dc.identifier.uri | https://revistaschilenas.uchile.cl/handle/2250/168457 | |
dc.description | Today, information technology and communication (ICT) and web 2.0 tools have become nearly ubiquitous at universities in Higher Education. In this study, we analyze level of digital competence of 286 college students after the implementation of a program of occupational skills through an online ad hoc questionnaire. We design and apply this instrument through SurveyMonkey. To do this, we made two analysis: one factorial that defines the factors and other multivariate that examines the existence of statistically significant differences in relation to several variables. On the one hand, the results of factorial analysis support the existence of two factors. Both are linked and complementary. On the other hand, the results of multivariate analysis suggest that students have correct beliefs about their level of digital competence. We discuss and assess the educational implications of the results. | en-US |
dc.description | En la actualidad, las tecnologías de la información y la comunicación (TIC) y las herramientas de la web 2.0 están muy presentes en la Educación Superior. Por ello, en este estudio se analiza el grado de competencia digital que poseen 286 estudiantes universitarios, tras la aplicación de un programa de competencias ocupacionales, a través de la aplicación de un cuestionario ad hoc online. Para ello, se realizan dos análisis, uno factorial con el que se delimitan los factores y otro multivariado con el que se examina la existencia o no de diferencias estadísticamente significativas en relación a variables diversas. Por una parte, los resultados del análisis factorial corroboran la existencia de dos factores que son complementarios. Y por otra, los resultados multivariados sugieren que los estudiantes poseen unas creencias verídicas sobre su nivel de competencia digital. A la luz de estos resultados, se discuten y valoran las implicaciones. | es-ES |
dc.format | application/pdf | |
dc.language | spa | |
dc.publisher | Universidad Autónoma de Chile | es-ES |
dc.relation | https://revistas.uautonoma.cl/index.php/ejep/article/view/914/765 | |
dc.rights | Derechos de autor 2014 European Journal of Education and Psychology | es-ES |
dc.source | European Journal of Education and Psychology; Vol. 7 No. 2 (2014): (December, 2014); 73-81 | en-US |
dc.source | European Journal of Education and Psychology; Vol. 7 Núm. 2 (2014): (Diciembre, 2014); 73-81 | es-ES |
dc.source | 1989-2209 | |
dc.source | 1888-8992 | |
dc.source | 10.30552/ejep.v7i2 | |
dc.title | Effects on digital competence after application of a program of occupational skills | en-US |
dc.title | Efectos en la competencia digital tras la aplicación de un programa de competencias ocupacionales | es-ES |
dc.type | info:eu-repo/semantics/article | |
dc.type | info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
This item appears in the following Collection(s)
-
European Journal of Education and Psychology
\([0-9]{4}\)