• Journals
  • Discipline
  • Indexed
  • Institutions
  • About
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
View Item 
  •   Home
  • Universidad de la Frontera
  • Perspectivas de la Comunicación
  • View Item
  •   Home
  • Universidad de la Frontera
  • Perspectivas de la Comunicación
  • View Item

Hard-public information and soft-private information posted by candidates on Instagram during the 2019 Argentinian electoral campaign

Información dura-pública y blanda-privada publicada por candidatos y candidatas en Instagram durante la campaña electoral en Argentina 2019

Author
García Beaudoux, Virginia

Slimovich, Ana

Full text
https://revistas.ufro.cl/ojs/index.php/perspectivas/article/view/2411
Abstract
This paper presents the results of a research that explores the main features of Instagram publications of the candidates that participated in the electoral campaign that took place in Argentina in 2019. The proportion of hard-public information and soft-private information or politainment was analyzed, as well as which type of publications received more “likes”. The results indicate the need to redefine the analytical categories hard information and soft information as they are currently used to study political communication phenomena.
 
En este artículo se presentan los resultados de una investigación que explora las características de las publicaciones efectuadas en Instagram por candidatos y candidatas a cargos electivos en Argentina durante la campaña para las elecciones 2019. Se analizó la proporción de información dura-pública e información blanda-privada o politainment que publicaron, y qué tipo de publicación recibió más likes. Los resultados indican la necesidad de redefinir las categorías analíticas “información dura” e “información blanda” tal como se las utiliza actualmente para estudiar este tipo de fenómenos de comunicación política.
 
Este artigo apresenta os resultados de uma investigação que explora as características das publicações feitas no Instagram por candidatos a cargos eletivos na Argentina durante a campanha eleitoral de 2019. Foi analisada a proporção de informação pública hard e informação soft. privado ou entretenimento que publicaram e que tipo de publicação mais gostou. Os resultados indicam a necessidade de redefinir as categorias analíticas "hard information" e "soft information", como são atualmente utilizadas para estudar este tipo de fenômenos de comunicação política.
 
Metadata
Show full item record
Discipline
Artes, Arquitectura y UrbanismoCiencias Agrarias, Forestales y VeterinariasCiencias Exactas y NaturalesCiencias SocialesDerechoEconomía y AdministraciónFilosofía y HumanidadesIngenieríaMedicinaMultidisciplinarias
Institutions
Universidad de ChileUniversidad Católica de ChileUniversidad de Santiago de ChileUniversidad de ConcepciónUniversidad Austral de ChileUniversidad Católica de ValparaísoUniversidad del Bio BioUniversidad de ValparaísoUniversidad Católica del Nortemore

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister
Dirección de Servicios de Información y Bibliotecas (SISIB) - Universidad de Chile
© 2019 Dspace - Modificado por SISIB