Show simple item record

Visión del profesorado de Educación Física hacia su asignatura en Chile

dc.creatorSandoval Fuentes, Marcela Camila
dc.creatorQuiroga Celis, Diego
dc.creatorCárcamo Oyarzún, Jaime Enrique
dc.date2021-06-30
dc.date.accessioned2021-08-11T15:25:50Z
dc.date.available2021-08-11T15:25:50Z
dc.identifierhttp://revistacaf.ucm.cl/article/view/711
dc.identifier10.29035/rcaf.22.1.9
dc.identifier.urihttps://revistaschilenas.uchile.cl/handle/2250/171425
dc.descriptionThe purpose of this study is to determine how Physical Education teahers perceive their subject, in terms of the factors that affects the quality of the class, the conditions of educational establishment, and the support received from the educational authority, according to the sex and the educational establishment where teachers work. 93 Physical Education teachers from 6 different regions of Chile, belonging to Municipal establishments, particular subsidized and private individuals, were surveyed. The most significant results reveal that physical education teachers believe that the factor that most affects the quality of the class, is related to the lack of motivation from the students, and the factor which least affects is the little knowledge about some areas on the part of teachers. Teachers consider that their establishments have the conditions to develop a good lesson and also have the support from educational authorities. As conclusion, it was possible to identify that does not exist great differences in terms of the vision of Physical education teacher in Chile according to the sex, however, huge differences were detected according to the type of establishments where the teachers work.en-US
dc.descriptionEl propósito de este estudio es determinar cómo los profesores de Educación Física perciben su asignatura, en cuánto a los factores que afectan la calidad de la clase, las condiciones del establecimiento educacional, y el apoyo que se recibe de la autoridad educativa, según sexo y establecimiento educacional en donde los docentes se desempeñan. Se encuestó a 93 profesores de Educación Física, de 6 Regiones de Chile, pertenecientes a establecimientos Municipales, Particulares Subvencionados y Particulares Privados. Los resultados más significativos revelan que el profesorado de Educación Física considera que el factor predominante sobre la calidad de la clase tiene relación con la falta de motivación por parte de los estudiantes, y el que menos afecta es el poco conocimiento de algunas áreas por parte de los docentes. Profesores y Profesoras consideran que sus establecimientos cuentan con las condiciones para desarrollar una buena clase y también tienen el apoyo de las autoridades educativas. Como conclusión, se logró identificar que no existen grandes diferencias en cuanto a la visión del profesor de Educación Física en Chile según sexo, sin embargo, se detectaron mayores diferencias según tipo de establecimiento donde los docentes se desempeñan.es-ES
dc.formatapplication/pdf
dc.languagespa
dc.publisherUniversidad Católica del Maulees-ES
dc.relationhttp://revistacaf.ucm.cl/article/view/711/768
dc.rightsDerechos de autor 2021 Marcela Camila Sandoval Fuentes, Diego Quiroga Celis, Jaime Enrique Cárcamo Oyarzúnes-ES
dc.rightshttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0es-ES
dc.sourceCiencias de la Actividad Física UCM; Vol. 22 Núm. 1 (2021): Revista Ciencias de la Actividad Física UCM; 1-12es-ES
dc.source0719-4013
dc.source0717-408X
dc.titlePhysical education teacher’s vision towards its subject in Chileen-US
dc.titleVisión del profesorado de Educación Física hacia su asignatura en Chilees-ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/publishedVersion


This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record