Show simple item record

Implicaciones en la enseñanza del mol:

dc.creatorChaspuengal Recalde, Ilce Lourdes
dc.creatorCastillo, Henry Giovany Cabrera
dc.date2021-07-31
dc.date.accessioned2021-08-17T20:02:58Z
dc.date.available2021-08-17T20:02:58Z
dc.identifierhttp://revistace.ucm.cl/article/view/789
dc.identifier10.29035/rce.9.73
dc.identifier.urihttps://revistaschilenas.uchile.cl/handle/2250/174197
dc.descriptionIn chemistry education it is important to highlight the relationship and contributions that can be derived from the study of chemical language, specifically the interpretation of the conceptual redefinition of mol present in some Historical Scientific Texts, In this sense, this research carried out an analysis of the terminological structure of the definitions to establish the implications that this process entails in its teaching. The methodological research process was qualitative and interpretative, allowing to establish some characteristics that make up a definition (processing of concreteness, consistency and brevity and processing of the use of technicalities) and important elements to be taken into account in its teaching (restructuring of school and university textbooks, synonymy and polysemy, terminological composition of definitions and restructuring of the conceptual definition of mol). Finally, it will be presented that it is a challenge for teaching and educators to link or articulate the dissemination, the updating of textbooks and the restructuring of reflective processes to understand this concept.en-US
dc.descriptionPara la educación en química es importante destacar la relación y aportes que se pueden derivar del estudio del lenguaje de esta materia, específicamente la interpretación de la redefinición conceptual del mol presente en algunos Textos Científicos Históricos. En tal sentido, esta investigación se realizó un análisis de la estructura terminológica de las definiciones para establecer las implicaciones que este proceso conlleva en su enseñanza. El proceso metodológico de investigación fue cualitativo, permitiendo determinar algunas características que componen a una definición (procesamiento de concreción, consistencia y brevedad y procesamiento del uso de tecnicismos) y elementos importantes a tener en cuenta en su enseñanza (reestructuración de libros de textos escolares y universitarios, sinonimia y polisemia, composición terminológica de las definiciones y reestructuración de la definición conceptual del mol). Finalmente, se expone que es un reto para la enseñanza y los educadores, de vincular o articular la divulgación, la actualización de libros de texto y la reestructuración de procesos reflexivos para comprender este concepto.es-ES
dc.formatapplication/pdf
dc.languagespa
dc.publisherUniversidad Católica del Maulees-ES
dc.relationhttp://revistace.ucm.cl/article/view/789/808
dc.rightsDerechos de autor 2021 Ilce Lourdes Chaspuengal Recalde, Henry Giovany Cabrera Castilloes-ES
dc.rightshttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0es-ES
dc.sourceConvergencia Educativa; Núm. 9 (2021): Convergencia Educativa; 73-100es-ES
dc.source0719-3351
dc.titleImplications in the teaching of mol:en-US
dc.titleImplicaciones en la enseñanza del mol:es-ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.typeArtículos de Investigaciónes-ES


This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record