Data-Driven Curated Video Catalogs: Republishing Video Footage
Catálogos de video con proceso curatorial basado en datos: republicación de secuencias de video
Author
Colombo, Gabriele
Bardelli, Federica
Full text
http://revistadisena.uc.cl/index.php/Disena/article/view/3879910.7764/disena.19.Article.4
Abstract
This project illustrates data-driven curated video catalogs as an approach for the analysis of video footage. Having rich and diverse collections of videos as inputs, data-driven catalogs seek to identify common objects and reorganize them into thematic clusters displayed in a video format. The technique takes inspiration from two scientific practices (core sampling and light diffraction) and two publishing formats (supercuts and visual catalogs). Data-driven curated video catalogs are used to republish a collection of found footage of 2019 Veniceʼs high water that devastated the city in an unprecedented way. Starting from an editorial selection of footage culled from YouTube, various algorithmic processes are used to demarcate and reorganize the material into thematic video series (people, boats, and birds). The resulting video catalogs support a type of visual analysis that goes beyond traditional forms of measurement while, at the same time, carrying an expressive power. Este proyecto ilustra de qué manera los catálogos de video con proceso curatorial basado en datos pueden ofrecer un enfoque para analizar secuencias de video. Tenien­do ricas y diversas colecciones de video como input, los catálogos basados en datos buscan identificar objetos comunes y reor­ganizarlos en clústeres temáticos que se muestran en formato de video. La técnica se inspira en dos prácticas científicas (el mues­treo de núcleos y la difracción de la luz) y en dos formatos de publicación (los supercuts y los catálogos visuales). Los catálogos de video con proceso curatorial basado en da­tos se utilizan para republicar una colección de imágenes de la marea alta de Venecia de 2019, la que devastó la ciudad en forma inédita. A partir de una selección editorial de imágenes extraídas de YouTube, se utilizan varios procesos algorítmicos para demarcar y reorganizar el material en series temáticas de videos (personas, barcos y pájaros). Los catálogos de video resultantes permiten un tipo de análisis visual que va más allá de las formas tradicionales de medición, al tiempo que presentan un poder expresivo.
Metadata
Show full item recordRelated items
Showing items related by title, author, creator and subject.
-
Analysis of breast cancer videos on YouTube
Míguez-González, María Isabel; Universidade de Vigo; García Crespo, Oswaldo; Universidade de Vigo; Ramahí-García, Diana; Universidade de Vigo. Cuadernos.info; núm. 44: Medios y Sociedad en el Cono Sur; 179-193 -
A bioethical examination of the use of human emotions as a film marketing tool on short video platforms: normative morality applicable to film marketing matrix
Zhang, Huiyi; Zang, Zheng. Acta Bioethica; Vol. 28 No. 2 (2022): DESARROLLOS ACTUALES Y BIOÉTICA; 301-309 -
Analysis of breast cancer videos on YouTube
Míguez-González, María Isabel; García Crespo, Oswaldo; Ramahí-García, Diana. Cuadernos.info; No. 44 (2019): MEDIA AND SOCIETY IN SOUTHERN CONE; 179-193