Exploratory study on science notions of trainee teachers in science pedagogy with a major in physics, chemistry and biology
Estudio exploratorio sobre nociones de ciencias de profesores/as en formación de una carrera de pedagogía en ciencias con mención en física, química y biología;
Estudo exploratório sobre noções de ciência de professores em treinamento de uma carreira na educação científica com menção em física, química e biologia
Author
Meza Opazo, Darlitt Antonia
Garrido Ibáñez, Catalina Belén
Álvarez Silva, Aaron Mauricio
Ariza Bareño, Angel Yefrin
Abstract
In this paper we explore some of the ideas that a group of 38 students of a science pedagogy degree with mention in physics, chemistry and biology have about the dynamics, activity and scientific production. This exploratory work seeks to promote reflections on the importance of intervening in these ideas in order to contribute to the construction of a more recent and enriched image of science in future science teachers. En este trabajo exploramos algunas de las ideas que tienen un grupo de 38 estudiantes de la carrera de una pedagogía en ciencias con mención en física, química y biología, sobre la dinámica, actividad y producción científica. Este trabajo exploratorio busca promover reflexiones sobre la importancia de intervenir en dichas ideas a fin de contribuir en la construcción de una imagen de ciencia más reciente y enriquecida en los futuros y futuras docentes de ciencias.