• Journals
  • Discipline
  • Indexed
  • Institutions
  • About
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
View Item 
  •   Home
  • Universidad de Chile
  • Lenguas Modernas
  • View Item
  •   Home
  • Universidad de Chile
  • Lenguas Modernas
  • View Item

Estudio comparativo basado en corpus sobre el uso de Verbos Académicos en Inglés (Eavs) en artículos de investigación sobre lingüística por parte de académicos nativos y no nativos del inglés

A comparative corpus-based study on the use of English Academic Verbs (EAVs) in linguistics research articles on the part of native and non-native English scholars;

Author
Edo-Marzá, Nuria

Full text
https://lenguasmodernas.uchile.cl/index.php/LM/article/view/65171
Abstract
Los verbos léxicos son cruciales en Inglés para Fines Académicos (EAP) debido a su innegable contribución a las principales funciones del EAP, como discutir, formular hipótesis, comparar o revisar la literatura. El presente artículo tiene la intención de proporcionar un análisis comparativo basado en corpus de cómo los verbos académicos léxicos en inglés (EAV) son utilizados en artículos de investigación de índole lingüística (RA), tanto por parte de académicos nativos (N) como no nativos (NN) del inglés, así como diferentes clasificaciones lingüísticas para categorizarlos de manera significativa. Los corpus de estudio N y NN han sido explotados con WordSmith Tools y los resultados muestran que, aunque no se aprecian diferencias significativas entre Ns y NNs, los primeros tienden a utilizar un rango (ligeramente) más amplio y un mayor número de EAV. Los resultados también arrojan luz sobre las preferencias de uso y las diferencias en cuanto a formas y clases verbales, así como sobre los patrones de frecuencia.
 
Lexical verbs are crucial in English for Academic Purposes (EAP) due to their undeniable contribution to major EAP functions such as discussing, hypothesising, comparing, or reviewing literature. The present paper intends to provide a comparative corpus-based analysis of how lexical English academic verbs (EAVs) are used in linguistics research articles (RAs), by both native (N) and non-native (NN) English scholars, as well as different linguistic classifications to categorise them in a meaningful manner. The N and NN corpora of study have been exploited with WordSmith Tools, the results showing that, although no significant differences can be appreciated between Ns and NNs, the former tend to use a (slightly) wider range and larger number of EAVs. Results also shed light on usage preferences and differences as regards verb forms1 and classes, as well as on frequency patterns.
 
Metadata
Show full item record
Discipline
Artes, Arquitectura y UrbanismoCiencias Agrarias, Forestales y VeterinariasCiencias Exactas y NaturalesCiencias SocialesDerechoEconomía y AdministraciónFilosofía y HumanidadesIngenieríaMedicinaMultidisciplinarias
Institutions
Universidad de ChileUniversidad Católica de ChileUniversidad de Santiago de ChileUniversidad de ConcepciónUniversidad Austral de ChileUniversidad Católica de ValparaísoUniversidad del Bio BioUniversidad de ValparaísoUniversidad Católica del Nortemore

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister
Dirección de Servicios de Información y Bibliotecas (SISIB) - Universidad de Chile
© 2019 Dspace - Modificado por SISIB