Granada's Heritage as a Didactic Element: An Inclusive Tour through the La Manigua Neighborhood
El patrimonio granadino como elemento didáctico: un itinerario inclusivo por el Barrio de La Manigua
Author
Arias Romero, Salvador Mateo
Contreras García, Javier
Molina Serrano, María de Czestochowa
Tenedor Tenedor, Javier
Full text
http://ediciones.ucsh.cl/ojs/index.php/ForoEducacional/article/view/213510.29344/07180772.33.2135
Abstract
This proposal intends to highlight the value of a traditional Granada neighborhood, like that of La Manigua, whose name is unknown to most Granada residents. The interventions carried out with respect to the constructions and layout of the neighborhood completely changed to physiognomy of the space between the late 1930s and the late 1940s. The result was the construction of a centric neighborhood with high symbolic value for architecture at the time and the revitalization and beautification of the area, transforming its traditionally negative nature to become one of the city's most elitist areas, in terms of both economy and culture Esta propuesta tiene la intención de poner en valor un tradicional barrio granadino como es el de La Manigua, barrio cuyo nombre pasa desapercibido para la mayoría de los granadinos. Las intervenciones llevadas a cabo sobre sus edificaciones y trazado cambiaron completamente la fisonomía del espacio allá por fines de los años treinta, alargándose las obras hasta finales de los cuarenta. El resultado fue la construcción de un barrio céntrico de alto valor simbólico para la arquitectura del momento y de revitalización del espacio, así como de saneamiento, al tiempo que transformaba su tradicional carácter negativo en una de las zonas más elitistas de la ciudad, tanto económica como culturalmente