The Incentives and Salary Structure System in Teacher Professional Development. The Case of the National Teacher Performance Evaluation System
El sistema de incentivo y estructura salarial en la profesionalización docente. El caso del Sistema Nacional de Evaluación del Desempeño Docente
Author
Loyola Bustos, Christian
Full text
http://ediciones.ucsh.cl/ojs/index.php/ForoEducacional/article/view/265110.29344/07180772.35.2651
Abstract
This article will apply a specialized literature review to analyze the experience of Law 19,410, which creates and regulates the operation of the National Teacher Performance Evaluation System, in relation to teacher incentives and salary structure systems. The objective is to obtain an overview that will allows us to understand and comprehend the importance of this Law, the moment in time when it was passed, its development phase within the framework of educational policy, regulations, impact and narratives unleashed within this educational policy. En el presente trabajo se analizará, a partir de la revisión de la literatura especializada, la experiencia de la Ley 19.410, que crea y norma el funcionamiento del Sistema Nacional de Evaluación de Desempeño Docente en relación con los sistemas de incentivos y estructura salarial del profesorado. Lo que se pretende con esta nota es alcanzar una panorámica que nos permita comprender y entender la importancia de esta Ley, el momento histórico en el que surge, su fase de desarrollo en el marco de las políticas educativas, regulaciones, impacto y narrativas que se desencadenan en esta política educativa.
Metadata
Show full item recordRelated items
Showing items related by title, author, creator and subject.
-
The new teacher subjectivity. Construction of teachers' subjectivities at the beginning of the Preferential School Voucher's implementation in Chile
Rojas, María Teresa; Leyton, Daniel. Pedagogical Studies; Vol. 40 Núm. Especial (2014); 205-221 -
Professional self-esteem in teacher who participate in Mathematics Teacher Training Programs in the context of teaching evaluation
Miranda J., Christian; Wilhelm O., Karin; Martin, Gabriela; Arancibia, Marcelo; Osses, Sonia. Pedagogical Studies; Vol. 39 Núm. 1 (2013); 129-142 -
Formar docentes hoy, ¿qué deben comprender los futuros docentes?
Paula Pogré; Universidad Nacional del General Sarmiento. Perspectiva Educacional; Vol 51, No 1 (2012): Identidad Profesional Docente; 45-56