Formar docentes hoy, ¿qué deben comprender los futuros docentes?
Training Teachers Today. What do the Future Teachers need to Know?
Author
Paula Pogré; Universidad Nacional del General Sarmiento
Abstract
Repensar la formación de los profesores implica no solo pensar en los contenidos de la formación sino también el tipo de experiencias que deben hacer parte del proceso formativo. ¿Cómo contribuir a una formación académica adecuada en tiempos de vertiginosos cambios en el modo de producir, compartir, y transformar el conocimiento contribuyendo al mismo tiempo a una formación que permita la construcción de una identidad profesional? ¿Cómo apoyar estos procesos desde la formación cuando lo que se proponen son prácticas que se asumen como contraculturales dados los desafíos actuales de los sistemas educativos? ¿Cómo formar profesores para una escuela que necesitamos que cambie? Rethinking teacher education involves not only thinking about the content of the training but also the design of experiences that should be part of the learning process. How to contribute not only with an appropriate academic training, in changing times when knowledge construction, transformation and communication processes are moving so fast and contribute also to build a professional identity? How to support these processes when we look for practices that are assumed to be countercultural in the current educational system? How to become teachers for a school we need to change?
Metadata
Show full item recordRelated items
Showing items related by title, author, creator and subject.
-
The new teacher subjectivity. Construction of teachers' subjectivities at the beginning of the Preferential School Voucher's implementation in Chile
Rojas, María Teresa; Leyton, Daniel. Pedagogical Studies; Vol. 40 Núm. Especial (2014); 205-221 -
Teaching and assessment methodology in the new space of European convergence in the training of teachers of Secondary Education
Pegalajar Palomino, Mª del Carmen. Pedagogical Studies; Vol. 42 Núm. 1 (2016); 209-222 -
Professional self-esteem in teacher who participate in Mathematics Teacher Training Programs in the context of teaching evaluation
Miranda J., Christian; Wilhelm O., Karin; Martin, Gabriela; Arancibia, Marcelo; Osses, Sonia. Pedagogical Studies; Vol. 39 Núm. 1 (2013); 129-142