Pedagogical Reflections of Students in the Faculty of History, Geography, and Humanities at Universidad Metropolitana de Ciencias de la Educación (UMCE)
La Reflexión Pedagógica de los estudiantes de Pedagogía, de la Facultad de Historia, Geografía y Letras de la Universidad Metropolitana de Ciencias de la Educación
dc.creator | Michel Salazar , José | |
dc.date | 2021-11-02 | |
dc.date.accessioned | 2022-03-07T11:20:36Z | |
dc.date.available | 2022-03-07T11:20:36Z | |
dc.identifier | http://ediciones.ucsh.cl/ojs/index.php/ForoEducacional/article/view/2859 | |
dc.identifier | 10.29344/07180772.37.2859 | |
dc.identifier.uri | https://revistaschilenas.uchile.cl/handle/2250/178927 | |
dc.description | The aim of this research is to analyse the major role of pedagogical reflection in the initial teacher training, in the school, and also in the curriculum of the students pursuing a college degree in education and teaching at the Faculty of History, Geography and Letters, UMCE. As stated above in the aim, our main concern is to find out as much as posible about pedagogical reflection. The design of this research is qualitative, interpretative, sequential and emergent. As the main findings, we can point out that students carry out pedagogical reflection not as a learned and systematic activity; rather, they do so as a tacit intellectual professional activity. They consider such reflection as being an essential part of their initial training as well as in the school where they work, on the grounds that it will enable them to improve teaching and learning. | en-US |
dc.description | Esta investigación consistió en analizar la importancia que posee la Reflexión Pedagógica en la Formación Inicial, en la escuela y en el Currículum para los estudiantes de cuarto año de las carreras de Pedagogía de la Facultad de Historia, Geografía y Letras de la UMCE. La pregunta que nos guía es: ¿Cuál es la importancia que tiene para los estudiantes la Reflexión Pedagógica en la Formación Inicial, en la escuela y en el Currículum? Esta investigación es de carácter cualitativo interpretativa con un diseño secuencial y emergente. Como principales hallazgos podemos señalar que los estudiantes realizan la Reflexión Pedagógica no como una acción aprendida sistemática, sino como una acción intelectual profesional tácita. Dicha Reflexión Pedagógica la consideran como fundamental en la Formación Inicial, al igual que en la escuela, en donde desarrollarán su quehacer como profesores, puesto que permitiría mejorar los aprendizajes y el desempeño docente. | es-ES |
dc.format | application/pdf | |
dc.language | spa | |
dc.publisher | Universidad Católica Silva Henríquez | es-ES |
dc.relation | http://ediciones.ucsh.cl/ojs/index.php/ForoEducacional/article/view/2859/2353 | |
dc.rights | Derechos de autor 2021 Foro Educacional | es-ES |
dc.source | Foro Educacional; No. 37 (2021) | en-US |
dc.source | Foro Educacional; Núm. 37 (2021) | es-ES |
dc.source | 0718-0772 | |
dc.source | 0717-2710 | |
dc.subject | pedagogical reflection | en-US |
dc.subject | education reflection | en-US |
dc.subject | university reflection | en-US |
dc.subject | professional reflection | en-US |
dc.subject | student reflection | en-US |
dc.subject | Reflexión pedagógica | es-ES |
dc.subject | Reflexión educativa | es-ES |
dc.subject | reflexión universitaria | es-ES |
dc.subject | reflexión profesional | es-ES |
dc.subject | reflexión escolar | es-ES |
dc.title | Pedagogical Reflections of Students in the Faculty of History, Geography, and Humanities at Universidad Metropolitana de Ciencias de la Educación (UMCE) | en-US |
dc.title | La Reflexión Pedagógica de los estudiantes de Pedagogía, de la Facultad de Historia, Geografía y Letras de la Universidad Metropolitana de Ciencias de la Educación | es-ES |
dc.type | info:eu-repo/semantics/article | |
dc.type | info:eu-repo/semantics/publishedVersion | |
dc.type | Artículo evaluado por pares | es-ES |
This item appears in the following Collection(s)
-
Foro Educacional
[0-9]{4}