New subjectivities and social imaginaries in first-year tertiary education students in Concepción, Chile. Experiences of remote studies in the context of pandemic and post-social outbreak
Nuevas subjetividades e imaginarios sociales en estudiantes de primer año de educación terciaria en Concepción, Chile. Experiencias de estudios remotos en contexto de pandemia y post estallido social
dc.creator | Aravena Reyes, Andrea | |
dc.creator | Baeza, Manuel Antonio | |
dc.date | 2021-11-02 | |
dc.date.accessioned | 2022-03-07T11:20:37Z | |
dc.date.available | 2022-03-07T11:20:37Z | |
dc.identifier | http://ediciones.ucsh.cl/ojs/index.php/ForoEducacional/article/view/2906 | |
dc.identifier | 10.29344/07180772.37.2906 | |
dc.identifier.uri | https://revistaschilenas.uchile.cl/handle/2250/178929 | |
dc.description | The purpose of this article is to approach the way in which first-year students of Higher Education in Chile experience online studies in the context of a Pandemic. It is based on a qualitative research of high conjunctural and strategic interest, oriented to the study of New subjectivities and social imaginaries of Higher Education in first-year students, Concepción, Chile. The youth expectations of students who entered Higher Education in 2020, their problems of adaptation to university life and the significant experience of online studies in the context of a pandemic are mainly explored. | en-US |
dc.description | El presente artículo tiene por objeto aproximarse a la manera en que los estudiantes de primer año de Educación Superior en Chile viven los estudios en línea en contexto de pandemia. Se basa en una investigación cualitativa de interés coyuntural y estratégico, orientada al estudio de las nuevas subjetividades e imaginarios sociales de la Educación Superior en estudiantes de primer año en Concepción, Chile. Se exploran principalmente las expectativas juveniles de los estudiantes que el año 2020 ingresaron a la Educación Superior, sus problemas de adaptación a la vida universitaria y la experiencia significada de estudios a distancia en este contexto. | es-ES |
dc.format | application/pdf | |
dc.language | spa | |
dc.publisher | Universidad Católica Silva Henríquez | es-ES |
dc.relation | http://ediciones.ucsh.cl/ojs/index.php/ForoEducacional/article/view/2906/2323 | |
dc.rights | Derechos de autor 2021 Foro Educacional | es-ES |
dc.source | Foro Educacional; No. 37 (2021) | en-US |
dc.source | Foro Educacional; Núm. 37 (2021) | es-ES |
dc.source | 0718-0772 | |
dc.source | 0717-2710 | |
dc.subject | Social Imaginaries | en-US |
dc.subject | Youth Subjectivity | en-US |
dc.subject | Online Studies | en-US |
dc.subject | Pandemic | en-US |
dc.subject | Social Outbreak | en-US |
dc.subject | Imaginarios Sociales | es-ES |
dc.subject | Subjetividad juvenil | es-ES |
dc.subject | Estudios en linea | es-ES |
dc.subject | pandemia | es-ES |
dc.subject | Estallido social | es-ES |
dc.title | New subjectivities and social imaginaries in first-year tertiary education students in Concepción, Chile. Experiences of remote studies in the context of pandemic and post-social outbreak | en-US |
dc.title | Nuevas subjetividades e imaginarios sociales en estudiantes de primer año de educación terciaria en Concepción, Chile. Experiencias de estudios remotos en contexto de pandemia y post estallido social | es-ES |
dc.type | info:eu-repo/semantics/article | |
dc.type | info:eu-repo/semantics/publishedVersion | |
dc.type | Artículo evaluado por pares | es-ES |
This item appears in the following Collection(s)
-
Foro Educacional
[0-9]{4}