• Journals
  • Discipline
  • Indexed
  • Institutions
  • About
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
View Item 
  •   Home
  • Universidad Católica Silva Henríquez
  • Foro Educacional
  • View Item
  •   Home
  • Universidad Católica Silva Henríquez
  • Foro Educacional
  • View Item

The elective affinity between artistic education and society: notes to think about from the Chilean case

La afinidad electiva entre educación artí­stica y sociedad: apuntes de análisis desde el caso chileno

Author
Peters, Tomás

Hernández, Marta

Full text
http://ediciones.ucsh.cl/ojs/index.php/ForoEducacional/article/view/2926
10.29344/07180772.37.2926
Abstract
This article elaborates the hypothesis that there is an elective affinity between a higher level of access to art education workshops and the benefits that this entails both for the individuals who participate in them as well as for society as a whole. Based on the Database of the National Survey on Cultural Participation and Consumption 2009, 2012 y 2017 of the National Council of Culture and the Arts "”current Ministry of Culture, Arts and Heritage"”, this article shows empirical evidence on the relationship between participation in artistic education programs "”mainly in the form of both formal and informal artistic workshops"” and the opinions or evaluations that Chileans display on democracy, sociability, tolerance to conflict and the formulation of his biographical projects.
 
Este artí­culo elabora la hipótesis que existe una afinidad electiva entre un mayor acceso a talleres de educación artí­stica y los beneficios que esto conlleva tanto para los individuos que participan en ellos como también para la sociedad en su conjunto. A partir de análisis estadí­sticos de las Encuestas Nacionales de Participación y Consumo Cultural de 2009, 2012 y 2017 del Consejo Nacional de la Cultura y las Artes "”hoy Ministerio de las Culturas, las Artes y el Patrimonio"”, este artí­culo ofrece evidencia empí­rica sobre la relación entre participación en programas de educación artí­stica "”principalmente en la forma de talleres artí­sticos tanto formales como informales"” y las opiniones o valoraciones que las/os chilenas/os despliegan sobre la democracia, la sociabilidad, la tolerancia al conflicto y la formulación de sus proyectos biográficos.
 
Metadata
Show full item record
Discipline
Artes, Arquitectura y UrbanismoCiencias Agrarias, Forestales y VeterinariasCiencias Exactas y NaturalesCiencias SocialesDerechoEconomía y AdministraciónFilosofía y HumanidadesIngenieríaMedicinaMultidisciplinarias
Institutions
Universidad de ChileUniversidad Católica de ChileUniversidad de Santiago de ChileUniversidad de ConcepciónUniversidad Austral de ChileUniversidad Católica de ValparaísoUniversidad del Bio BioUniversidad de ValparaísoUniversidad Católica del Nortemore

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister
Dirección de Servicios de Información y Bibliotecas (SISIB) - Universidad de Chile
© 2019 Dspace - Modificado por SISIB