• Journals
  • Discipline
  • Indexed
  • Institutions
  • About
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
View Item 
  •   Home
  • Universidad de Chile
  • Lenguas Modernas
  • View Item
  •   Home
  • Universidad de Chile
  • Lenguas Modernas
  • View Item

Exploring Temporal Dynamics in Integration Writing

Explorando las dinámicas temporales en la escritura de integración

Author
Valenzuela Muñoz, Ángel

Full text
https://lenguasmodernas.uchile.cl/index.php/LM/article/view/61509
Abstract
The study explores, through the keystroke logging (KSL) technique, the temporal dynamics during integration writing and their relationship with the quality of the written text. To meet the objective, 49 first-year university students (69.4 % female), after reading three abstracts on the same subject, wrote a book on a computer. The writings were evaluated by human judges, allowing the formation of ad hoc performance groups. Also, the writing process was divided into three periods. In the results, high-performing writers exhibit greater fluency during the process, while low-performing students show more extended pause periods at the start of textualization. At the same time, low-performance students show more extended pause periods at the beginning of the textualization. In this way, we hope to learn more about the methods during integration writing and to generate teaching strategies that favor the performance of the most descended students.
 
El estudio explora, por medio de la técnica keystroke logging (KSL), las dinámicas temporales durante la escritura de integración y la relación de estas con la calidad del texto escrito. Para cumplir con el objetivo, 49 estudiantes de primer año de universidad (69,4 % mujeres), luego de leer tres abstract sobre un mismo tema, escribieron un texto en un computador. Los escritos fueron evaluados por jueces humanos, permitiendo conformar grupos de rendimiento ad hoc. Asimismo, el proceso de escritura se dividió en tres periodos. En los resultados, se observó que los escritores de rendimiento alto exhiben una mayor fluidez, mientras que los de bajo desempeño muestran ciclos de pausas más extensos al inicio de la textualización. De este modo, se espera conocer, aún más, los procesos durante la escritura de integración y generar estrategias de enseñanza que favorezcan el desempeño de los estudiantes más descendidos.
 
Metadata
Show full item record
Discipline
Artes, Arquitectura y UrbanismoCiencias Agrarias, Forestales y VeterinariasCiencias Exactas y NaturalesCiencias SocialesDerechoEconomía y AdministraciónFilosofía y HumanidadesIngenieríaMedicinaMultidisciplinarias
Institutions
Universidad de ChileUniversidad Católica de ChileUniversidad de Santiago de ChileUniversidad de ConcepciónUniversidad Austral de ChileUniversidad Católica de ValparaísoUniversidad del Bio BioUniversidad de ValparaísoUniversidad Católica del Nortemore

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister
Dirección de Servicios de Información y Bibliotecas (SISIB) - Universidad de Chile
© 2019 Dspace - Modificado por SISIB