• Journals
  • Discipline
  • Indexed
  • Institutions
  • About
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
View Item 
  •   Home
  • Universidad de Chile
  • Lenguas Modernas
  • View Item
  •   Home
  • Universidad de Chile
  • Lenguas Modernas
  • View Item

Virtual exchanges: a case study in the training of finnish ELE teachers

Los intercambios virtuales: un estudio de caso en la formación de profesores de ELE inlandeses

Author
Rodríguez Flores, Sergio

Full text
https://lenguasmodernas.uchile.cl/index.php/LM/article/view/66436
Abstract
The diferent formats of virtual exchanges (telecollaboration) could be used to train language teachers as a practice to initiate them in the world of teaching and in order to develop their professional skills. This article focuses on the theoretical and methodological foundations for its use in the e-tandem mode, highlighting in them the main role of ICT. A case study is analyzed here as an example where future Finnish SFL teachers carried out an e-tandem with Chinese beginner-level students. The former need to acquire certain pedagogical skills while perfecting their command of the language. The latter, beginner students of level A1A2 (CEFR), are starting to learn Spanish and need constant and real practice that reinforces their oral skills. Results show the opinion of the future Finnish teachers and the level of professional development they achieved.
 
Los distintos formatos de intercambios virtuales (telecolaboración) pueden emplearse en la formación de profesores de lengua como práctica docente para iniciarlos en el mundo de la enseñanza y desarrollar así sus competencias profesionales. El presente artículo se centra en los fundamentos teóricos y metodológicos para su uso en la modalidad de e-tandem, destacando en ellos el papel principal de las TIC. A modo ilustrativo, se analiza un estudio de caso con futuros profesores de ELE inlandeses que realizaron un e-tandem con estudiantes chinos de nivel inicial. Los primeros precisan adquirir ciertas competencias pedagógicas a la vez que perfeccionan su dominio de la lengua. Los segundos, estudiantes principiantes de nivel A1-A2 (MCERL), se inician en el aprendizaje del español y necesitan de una práctica constante y real que refuerce sus habilidades orales. Los resultados muestran la opinión de los futuros profesores inlandeses y el nivel de desarrollo profesional que alcanzaron.
 
Metadata
Show full item record
Discipline
Artes, Arquitectura y UrbanismoCiencias Agrarias, Forestales y VeterinariasCiencias Exactas y NaturalesCiencias SocialesDerechoEconomía y AdministraciónFilosofía y HumanidadesIngenieríaMedicinaMultidisciplinarias
Institutions
Universidad de ChileUniversidad Católica de ChileUniversidad de Santiago de ChileUniversidad de ConcepciónUniversidad Austral de ChileUniversidad Católica de ValparaísoUniversidad del Bio BioUniversidad de ValparaísoUniversidad Católica del Nortemore

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister
Dirección de Servicios de Información y Bibliotecas (SISIB) - Universidad de Chile
© 2019 Dspace - Modificado por SISIB