Universidad Alberto Hurtado: Recent submissions
Now showing items 21-40 of 1972
-
From other lands and languages to wake you up: Taiguara, music as a battlefield
Contrapulso - Journal of Latin American Popular Music Studies; Vol 6 No 1 (2024): Contrapulso; 40-55. -
Collaboretors
Contrapulso - Journal of Latin American Popular Music Studies; Vol 5 No 2 (2023): Contrapulso. -
“Paris à nouveau! The contemporary tango scene among 21st-century Argentine-Parisian orchestras”
Contrapulso - Journal of Latin American Popular Music Studies; Vol 6 No 1 (2024): Contrapulso; 83-102. -
Waldo Rojas. 2022. El bolero, seducción y clave. Viña del Mar: Ediciones Mundana, 144 pp.
Contrapulso - Journal of Latin American Popular Music Studies; Vol 5 No 2 (2023): Contrapulso; 133-136. -
Roxana M. Coz Téstar. 2020. Rumberas matanceras: Un canto a la memoria. Columbia: Unos y Otros Ediciones, 152 pp.
Contrapulso - Journal of Latin American Popular Music Studies; Vol 5 No 2 (2023): Contrapulso; 129-132. -
Sergio Pujol. 2019. El año de Artaud. Rock y política en 1973. Buenos Aires: Planeta, 336 pp.
Contrapulso - Journal of Latin American Popular Music Studies; Vol 5 No 2 (2023): Contrapulso; 125-128. -
¡Zúmbale primo! El estilo “ranchero-tropical” en la actualidad mapuche
Contrapulso - Journal of Latin American Popular Music Studies; Vol 5 No 2 (2023): Contrapulso; 22-39. -
Diaguita narrative and fusion music for a new imaginary
Contrapulso - Journal of Latin American Popular Music Studies; Vol 5 No 2 (2023): Contrapulso; 54-71. -
Ricardo Álvarez Bulacio. 2022. La Música de la Banda Wiracocha. Composiciones de Guillermo Contreras Maldonado.
Contrapulso - Journal of Latin American Popular Music Studies; Vol 6 No 1 (2024): Contrapulso; 103-105. -
Dossier: “Exile albums: popular music, politics and experiences”
Contrapulso - Journal of Latin American Popular Music Studies; Vol 6 No 1 (2024): Contrapulso; 4-6. -
Collaboretors
Contrapulso - Journal of Latin American Popular Music Studies; Vol 6 No 1 (2024): Contrapulso. -
Editorial
Contrapulso - Journal of Latin American Popular Music Studies; Vol 6 No 1 (2024): Contrapulso; 1-3. -
“Because tomorrow the boulevard will open”. The exile experience of Chilean musicians in Mexico: a space for the political-musical resistance of Chilean New Song
Contrapulso - Journal of Latin American Popular Music Studies; Vol 6 No 1 (2024): Contrapulso; 56-72. -
Imaginaries and hybridization in Paquito D’Rivera
Contrapulso - Journal of Latin American Popular Music Studies; Vol 6 No 1 (2024): Contrapulso; 23-39. -
Vñvm, con colaboraciones de Waikil, Daniela Millaleo, Ketrafe y Tüfachi Beat. 2022. Inatugen BSO. Banda sonora original para el documental Bajo Sospecha: Zokunentu. Álbum digital, 10 pistas. Spotify, Apple Music, Deezer, Anghami.
Contrapulso - Journal of Latin American Popular Music Studies; Vol 5 No 1 (2023): Contrapulso; 115-118. -
Cristofer Rodríguez. 2022. Con el corazón aquí. Estado, mercado, juventudes y la Asociación de Trabajadores del Rock en la transición a la democracia (1991-1995). Santiago: Ediciones Universidad Alberto Hurtado, 168 pp.
Contrapulso - Journal of Latin American Popular Music Studies; Vol 5 No 1 (2023): Contrapulso; 111-114. -
Juan Pablo González. 2022. Música popular chilena de autor. Industria y ciudadanía a fines del siglo XX. Santiago: Ediciones UC, 556 pp.
Contrapulso - Journal of Latin American Popular Music Studies; Vol 5 No 1 (2023): Contrapulso; 107-110. -
“Theater is for everyone, but not for everything”: the arrival of La Barra to the Teatro del Libertador General San Martín
Contrapulso - Journal of Latin American Popular Music Studies; Vol 5 No 2 (2023): Contrapulso; 110-124. -
"Ultra Solo" by Polimá Westcoast ft. Pailita as a reference for the popularity of Chilean urban genre
Contrapulso - Journal of Latin American Popular Music Studies; Vol 5 No 2 (2023): Contrapulso; 91-109. -
Ancestral languages and urban music: hip-hop through kichwa. The Nin, a case study
Contrapulso - Journal of Latin American Popular Music Studies; Vol 5 No 2 (2023): Contrapulso; 40-53.