• Journals
  • Discipline
  • Indexed
  • Institutions
  • About
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
View Item 
  •   Home
  • Universidad Autónoma de Chile
  • European Journal of Education and Psychology
  • View Item
  •   Home
  • Universidad Autónoma de Chile
  • European Journal of Education and Psychology
  • View Item

Empirical evidence has revealed cultural differences in the expression of aggressiveness.

Diferencias en conducta agresiva entre adolescentes españoles, chinos y mexicanos

Author
Torregrosa, María S.

Inglés, Cándido J.

García-Fernández, José M.

Ruiz-Esteban, Cecilia

López-García, Karla S.

Zhou, Xinyue

Full text
https://revistas.uautonoma.cl/index.php/ejep/article/view/852
10.30552/ejep.v3i2.41
Abstract
The purpose of this study was to analyse aggressive behaviour differences among Spanish, Mexican and Chinese students of secondary education. The Antisocial Behaviour scale of the Teenage Inventory of Social Skills (TISS) was administered to 420 Spanish, 532 Mexican, and 431 Chinese, ranging from 12 to 15 years. Variance analyses showed that Chinese students presented significant higher levels of aggressiveness than Spanish and Mexican students. No differences were found among the last two groups. This pattern of results was similar by gender and age groups. Thus, all subsamples of Chinese students (boys, girls, 12-13 year olds, and 14-15 year olds) reported significant higher levels of aggressiveness than their Spanish and Mexican peers. However, differences found were of small and moderate magnitude. Results are discussed according to cultural dimensions of individualism vs. collectivism and power distance.
 
La evidencia empírica ha revelado diferencias culturales en la expresión de la agresividad. El objetivo de este estudio fue analizar las diferencias de agresividad entre estudiantes españoles, mexicanos y chinos de Educación Secundaria. La escala de Conducta Antisocial del Teenage Inventory of Social Skills (TISS) fue administrada a 420 españoles, 532 mexicanos y 431 chinos, con edades comprendidas entre los 12 y los 15 años. Los análisis de varianza mostraron que los estudiantes chinos presentaron niveles significativamente más altos de agresividad que los estudiantes españoles y mexicanos, no encontrándose diferencias entre los dos últimos grupos. Este patrón de resultados fue similar por género y edad. Así, todas las submuestras de estudiantes chinos (chicos, chicas, 12-13 años y 14-15 años) informaron niveles significativamente más altos de agresividad que sus iguales españoles y mexicanos. Sin embargo, las diferencias encontradas fueron de magnitud pequeña y moderada. Los resultados son discutidos de acuerdo con las dimensiones culturales de individualismo vs. colectivismo y distancia de poder.
 
Metadata
Show full item record
Discipline
Artes, Arquitectura y UrbanismoCiencias Agrarias, Forestales y VeterinariasCiencias Exactas y NaturalesCiencias SocialesDerechoEconomía y AdministraciónFilosofía y HumanidadesIngenieríaMedicinaMultidisciplinarias
Institutions
Universidad de ChileUniversidad Católica de ChileUniversidad de Santiago de ChileUniversidad de ConcepciónUniversidad Austral de ChileUniversidad Católica de ValparaísoUniversidad del Bio BioUniversidad de ValparaísoUniversidad Católica del Nortemore

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister
Dirección de Servicios de Información y Bibliotecas (SISIB) - Universidad de Chile
© 2019 Dspace - Modificado por SISIB