• Journals
  • Discipline
  • Indexed
  • Institutions
  • About
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
View Item 
  •   Home
  • Universidad de Chile
  • Saberes Educativos
  • View Item
  •   Home
  • Universidad de Chile
  • Saberes Educativos
  • View Item

Training System for Teacher Evaluation in Technical and Technological Training Institutions. A Playful Proposal

Sistema formativo de evaluación docente en instituciones de formación técnica y tecnológica. Una propuesta lúdica

Author
Parada-Romero, Laura

Full text
https://revistas.uchile.cl/index.php/RSED/article/view/65961
10.5354/2452-5014.2022.65961
Abstract
To respond to the needs of an increasingly globalized world, it is urgent to guarantee the quality of education, a fundamental factor being the way in which teachers are evaluated, in particular those who work in technical and technological programs that allow the students to articulate with the labor sector. Teacher evaluation has been limited many times to the application of surveys to students, which has been questioned, since it is considered that it fails to evaluate objectively and adequately the abilities, capacities and qualities of teachers. In this research, an alternative to teacher evaluation, which involves play, is analyzed. Through a collaborative process between teachers and students, it results in the transformation of current realities, constituting a way to strengthen the training process.
 
Para responder a las necesidades de un mundo cada día más globalizado se hace urgente garantizar la calidad de la educación, siendo un factor fundamental la forma en que se evalúa a los/as docentes, en particular a quienes laboran en programas técnicos y tecnológicos que permiten a los/as estudiantes articularse con el sector laboral. La evaluación docente se ha visto limitada muchas veces a la aplicación de encuestas a los/as estudiantes, lo cual ha sido cuestionado, ya que se considera que no logra evaluar objetivamente y con idoneidad las habilidades, capacidades y cualidades de los/as maestros/as. En la presente investigación se analiza una alternativa a la evaluación docente, que involucra a la lúdica. A través de un proceso colaborativo entre docentes y estudiantes, redunda en la transformación de las realidades actuales, constituyendo una manera de fortalecer el proceso formativo.
 
Metadata
Show full item record
Discipline
Artes, Arquitectura y UrbanismoCiencias Agrarias, Forestales y VeterinariasCiencias Exactas y NaturalesCiencias SocialesDerechoEconomía y AdministraciónFilosofía y HumanidadesIngenieríaMedicinaMultidisciplinarias
Institutions
Universidad de ChileUniversidad Católica de ChileUniversidad de Santiago de ChileUniversidad de ConcepciónUniversidad Austral de ChileUniversidad Católica de ValparaísoUniversidad del Bio BioUniversidad de ValparaísoUniversidad Católica del Nortemore

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister
Dirección de Servicios de Información y Bibliotecas (SISIB) - Universidad de Chile
© 2019 Dspace - Modificado por SISIB