• Journals
  • Discipline
  • Indexed
  • Institutions
  • About
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
View Item 
  •   Home
  • Pontificia Universidad Católica de Chile
  • Onomázein: Revista de Linguística, Filología y Traducción
  • View Item
  •   Home
  • Pontificia Universidad Católica de Chile
  • Onomázein: Revista de Linguística, Filología y Traducción
  • View Item

Conceptions of culture teaching in foreign language held by prospective graduates in Primary Education at Melilla

Concepciones sobre didáctica de la cultura de la lengua extranjera de los futuros graduados en Educación Primaria de Melilla

Author
Carrillo López, María José

Navarro Rincón, Antonia

Full text
https://onomazein.letras.uc.cl/index.php/onom/article/view/29577
10.7764/onomazein.ne6.08
Abstract
This research was carried out over the past five years with sixty-six prospective foreign language teachers (French and English) in primary school. These students were commencing their studies in foreign language teaching in Melilla. The first section of this article aims to examine the theoretical foundations of culture teaching from a plurilingual and intercultural perspective. The subsequent data were collected by means of a questionnaire and the findings were analyzed with the statistical package IBM SPSS 25 using both descriptive and inferential statistics. Lastly, the final results are illustrated through reflections and conclusions by the participants, which were related to the stated objectives as well as the variables contemplated on this research (mother-tongue, age group, foreign language chosen, and academic year).
 
El estudio presentado se llevó a cabo en los 5 últimos cursos académicos, con 66 estudiantes del Grado en Educación Primaria, que iniciaban la formación en la mención de Lengua Extranjera (Francés/Inglés) en Melilla. En el primer apartado de este artículo, se describen los fundamentos teóricos sobre didáctica de la cultura meta, desde una perspectiva plurilingüe e intercultural. A continuación, se informa acerca de la metodología de la investigación realizada, en la cual se utilizó un cuestionario y el paquete estadístico IBM SPSS 25 para la obtención y el análisis descriptivo e inferencial de los datos. Finalmente, se muestran y discuten los resultados, aportando reflexiones y conclusiones sobre las concepciones de los participantes, relacionadas con los objetivos planteados y las variables descriptivas contempladas en el estudio (lengua materna, grupo de edad, lengua extranjera de la mención y curso académico).
 
Metadata
Show full item record
Discipline
Artes, Arquitectura y UrbanismoCiencias Agrarias, Forestales y VeterinariasCiencias Exactas y NaturalesCiencias SocialesDerechoEconomía y AdministraciónFilosofía y HumanidadesIngenieríaMedicinaMultidisciplinarias
Institutions
Universidad de ChileUniversidad Católica de ChileUniversidad de Santiago de ChileUniversidad de ConcepciónUniversidad Austral de ChileUniversidad Católica de ValparaísoUniversidad del Bio BioUniversidad de ValparaísoUniversidad Católica del Nortemore

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister
Dirección de Servicios de Información y Bibliotecas (SISIB) - Universidad de Chile
© 2019 Dspace - Modificado por SISIB