Development of a test to asses the pragmatic level of comprehension for speakers of Spanish as a foreign language
Desarrollo de un test de nivel de comprensión pragmática para estudiantes sinohablantes de español como lengua extranjera
Author
Gibert-Escofet, M. Isabel
Gutiérrez-Colón Plana, Mar
Medina Garcia, Pedro-Manuel
Abstract
The main objective of this study is the creation of a test to asses the pragmatic level of comprehension for students who study Spanish as a foreign language. The results of this study show a standardized test that complies with the requirements of utility (authenticity, interactivity, impact, practicability and assessment and scoring) proposed by Bachman and Palmer (1996) for language tests and psychometric statistical requirements of reliability and validity. El objetivo principal de este estudio es la creación de un test de nivel de comprensión pragmática para estudiantes sinohablantes de español como lengua extranjera. Los resultados de este estudio muestran un test estandarizado que cumple con los requisitos de utilidad (autenticidad, interactividad, impacto, practicabilidad y valoración y puntuación) propuestos por Bachman y Palmer (1996) para las pruebas de lengua y los requisitos estadísticos psicométricos de fiabilidad y validez.