• Journals
  • Discipline
  • Indexed
  • Institutions
  • About
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
View Item 
  •   Home
  • Pontificia Universidad Católica de Chile
  • Onomázein: Revista de Linguística, Filología y Traducción
  • View Item
  •   Home
  • Pontificia Universidad Católica de Chile
  • Onomázein: Revista de Linguística, Filología y Traducción
  • View Item

Expectations of Taiwanese university students of Spanish as a Foreign Language: an interview with beginners

Expectativas de los estudiantes taiwaneses de español: una entrevista a principiantes universitarios

Author
Cortés Moreno, Maximiano

Full text
http://onomazein.letras.uc.cl/index.php/onom/article/view/30233
10.7764/onomazein.31.5
Abstract
In this paper we are releasing the results of an interview conducted with 30 first-year students in the Spanish Department at Fu Jen University (Taiwan) at the beginning of 2013. The said interview includes 20 items related to several aspects of the foreign language learning process, such as school subjects, materials used in the classroom, students’ use of Spanish at present and in the future, etc. The data gathered at the interview show that Taiwanese students are perfectly aware of which subjects, learning activities, learning materials, and teaching methods best suit their interests and needs. This research aims at finding out to what extent our teaching offer is liable to match our students’ expectations. 
 
En el presente trabajo exponemos los resultados de una entrevista realizada a 30 alumnos de 1.er curso del Departamento de Español de la Universidad Fujen (Taiwán) a principios de 2013. Dicha entrevista consta de 20 ítems en torno a diversos aspectos del aprendizaje del español: las asignaturas que deben cursar los alumnos, los materiales utilizados en clase, la utilidad del español para su vida actual y futura, etc. Los datos obtenidos en la entrevista ponen de manifiesto que los universitarios taiwaneses tienen una opinión formada y razonada acerca de qué asignaturas, qué materiales didácticos, qué actividades de aprendizaje y qué métodos de enseñanza se adaptan mejor a sus intereses y necesidades. Esta investigación en el aula para la acción tiene como propósito averiguar en qué medida la oferta docente está en condiciones de satisfacer sus expectativas discentes.
 
Metadata
Show full item record
Discipline
Artes, Arquitectura y UrbanismoCiencias Agrarias, Forestales y VeterinariasCiencias Exactas y NaturalesCiencias SocialesDerechoEconomía y AdministraciónFilosofía y HumanidadesIngenieríaMedicinaMultidisciplinarias
Institutions
Universidad de ChileUniversidad Católica de ChileUniversidad de Santiago de ChileUniversidad de ConcepciónUniversidad Austral de ChileUniversidad Católica de ValparaísoUniversidad del Bio BioUniversidad de ValparaísoUniversidad Católica del Nortemore

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister
Dirección de Servicios de Información y Bibliotecas (SISIB) - Universidad de Chile
© 2019 Dspace - Modificado por SISIB