Expectations of Taiwanese university students of Spanish as a Foreign Language: an interview with beginners
Expectativas de los estudiantes taiwaneses de español: una entrevista a principiantes universitarios
dc.creator | Cortés Moreno, Maximiano | |
dc.date | 2015-06-30 | |
dc.date.accessioned | 2022-12-01T19:43:38Z | |
dc.date.available | 2022-12-01T19:43:38Z | |
dc.identifier | http://onomazein.letras.uc.cl/index.php/onom/article/view/30233 | |
dc.identifier | 10.7764/onomazein.31.5 | |
dc.identifier.uri | https://revistaschilenas.uchile.cl/handle/2250/216720 | |
dc.description | In this paper we are releasing the results of an interview conducted with 30 first-year students in the Spanish Department at Fu Jen University (Taiwan) at the beginning of 2013. The said interview includes 20 items related to several aspects of the foreign language learning process, such as school subjects, materials used in the classroom, students’ use of Spanish at present and in the future, etc. The data gathered at the interview show that Taiwanese students are perfectly aware of which subjects, learning activities, learning materials, and teaching methods best suit their interests and needs. This research aims at finding out to what extent our teaching offer is liable to match our students’ expectations. | en-US |
dc.description | En el presente trabajo exponemos los resultados de una entrevista realizada a 30 alumnos de 1.er curso del Departamento de Español de la Universidad Fujen (Taiwán) a principios de 2013. Dicha entrevista consta de 20 ítems en torno a diversos aspectos del aprendizaje del español: las asignaturas que deben cursar los alumnos, los materiales utilizados en clase, la utilidad del español para su vida actual y futura, etc. Los datos obtenidos en la entrevista ponen de manifiesto que los universitarios taiwaneses tienen una opinión formada y razonada acerca de qué asignaturas, qué materiales didácticos, qué actividades de aprendizaje y qué métodos de enseñanza se adaptan mejor a sus intereses y necesidades. Esta investigación en el aula para la acción tiene como propósito averiguar en qué medida la oferta docente está en condiciones de satisfacer sus expectativas discentes. | es-ES |
dc.format | application/pdf | |
dc.language | spa | |
dc.publisher | Facultad de Letras de la Pontificia Universidad Católica de Chile | es-ES |
dc.relation | http://onomazein.letras.uc.cl/index.php/onom/article/view/30233/23603 | |
dc.source | Onomázein ; No. 31: 2015; 66-80 | en-US |
dc.source | Onomázein ; Núm. 31: 2015; 66-80 | es-ES |
dc.source | 0718-5758 | |
dc.subject | español como lengua extranjera | es-ES |
dc.subject | diseño curricular | es-ES |
dc.subject | alumnos taiwaneses | es-ES |
dc.subject | motivación | es-ES |
dc.subject | enseñanza centrada en el alumno | es-ES |
dc.subject | Spanish as a foreign language | en-US |
dc.subject | curriculum design | en-US |
dc.subject | Taiwanese students | en-US |
dc.subject | motivation | en-US |
dc.subject | studentcentered teaching | en-US |
dc.title | Expectations of Taiwanese university students of Spanish as a Foreign Language: an interview with beginners | en-US |
dc.title | Expectativas de los estudiantes taiwaneses de español: una entrevista a principiantes universitarios | es-ES |
dc.type | info:eu-repo/semantics/article | |
dc.type | info:eu-repo/semantics/publishedVersion |