Show simple item record

dc.creatorAste, Gloria Antonioli
dc.creatorVega Alvarado, Olly
dc.date1996-12-31
dc.date.accessioned2022-12-01T19:43:59Z
dc.date.available2022-12-01T19:43:59Z
dc.identifierhttp://onomazein.letras.uc.cl/index.php/onom/article/view/30625
dc.identifier10.7764/onomazein.1.02
dc.identifier.urihttps://revistaschilenas.uchile.cl/handle/2250/216841
dc.descriptionIn this paper, the authors present the model of communication proposed by Francis Jacques, a language philosopher, adapted to the teaching of French at college level, at the Pontificia Universidad Católica de Chile.  Mr. Jacques's model focuses mainly on bivocal strategies and, in its application, such strategies are used to develop the communicative, discursiva and argumentativa skills.en-US
dc.descriptionEn este artículo presentamos el modelo de comunicación del filósofo del lenguaje Francis Jacques, aplicado a la enseñanza del francés a nivel universitario, en la Pontificia Universidad Católica de Chile.  Dicho modelo se centra principalmente en las estrategias discursivas bivocales. En su aplicación, ellas desarrollan la dimensión comunicativa, discursiva y argumentativa.   es-ES
dc.formatapplication/pdf
dc.languagespa
dc.publisherFacultad de Letras de la Pontificia Universidad Católica de Chilees-ES
dc.relationhttp://onomazein.letras.uc.cl/index.php/onom/article/view/30625/40473
dc.rightsDerechos de autor 1996 Onomázeines-ES
dc.rightshttps://creativecommons.org/licenses/by-nd/4.0es-ES
dc.sourceOnomázein ; No. 1 (1996); 30-41en-US
dc.sourceOnomázein ; Núm. 1 (1996); 30-41es-ES
dc.source0718-5758
dc.titleLa dimension communicative dans l'enseignement universitaire du francais langue ètrangèrees-ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/publishedVersion


This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record