• Journals
  • Discipline
  • Indexed
  • Institutions
  • About
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
View Item 
  •   Home
  • Pontificia Universidad Católica de Chile
  • Onomázein: Revista de Linguística, Filología y Traducción
  • View Item
  •   Home
  • Pontificia Universidad Católica de Chile
  • Onomázein: Revista de Linguística, Filología y Traducción
  • View Item

Rhythmic patterns as basic units in pronunciation teaching

Author
Flores, Bertha Chela

Full text
http://onomazein.letras.uc.cl/index.php/onom/article/view/31105
10.7764/onomazein.2.05
Abstract
This paper proposes, in the light of relevant research, a model for the teaching of pronunciation based on meaningful units or tone groups and it suggests rhythmic patterns as the basic phonetic realisation of these tone groups. Syllable length is presented as the starting point in pronunciation instruction since ( a) it presents the most signijicant phonetic differences between English and various other languages; (b) it appears to be the most widely encountered difficulty among foreign learners of English and (e) it is a major obstacle in acquiring a near-native pronunciation. A basic model for the teaching of pronunciation is therefore proposed, which derives its primary unit from the rhythmic pattern and a technique is suggested for teaching rhythm at all levels and integrated with the oral activities of a communicative course). 
 
En este trabajo se propone un modelo para la enseñanza de la pronunciación basado en unidades significativas o grupos tonales, y sugiere el uso de patro­nes rítmicos como realizaciones fonéticas básicas de éstos. Este modelo basa la instrucción en la longitud silábica, ya que: (a) ésta presenta las mayores diferencias fonéticas entre el inglés y varias otras lenguas; (b) parece ser la principal dificultad entre aprendientes de inglés y ( c) es el principal obstáculo para alcanzar una pronunciación adecuada. El modelo propuesto considera el patrón rítmico como unidad básica y propone la enseñanza del ritmo en todos los niveles, e integrada a las actividades orales de un curso comunicativo.   
 
Metadata
Show full item record
Discipline
Artes, Arquitectura y UrbanismoCiencias Agrarias, Forestales y VeterinariasCiencias Exactas y NaturalesCiencias SocialesDerechoEconomía y AdministraciónFilosofía y HumanidadesIngenieríaMedicinaMultidisciplinarias
Institutions
Universidad de ChileUniversidad Católica de ChileUniversidad de Santiago de ChileUniversidad de ConcepciónUniversidad Austral de ChileUniversidad Católica de ValparaísoUniversidad del Bio BioUniversidad de ValparaísoUniversidad Católica del Nortemore

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister
Dirección de Servicios de Información y Bibliotecas (SISIB) - Universidad de Chile
© 2019 Dspace - Modificado por SISIB