Show simple item record

dc.creatorFlores, Bertha Chela
dc.date1997-12-31
dc.date.accessioned2022-12-01T19:44:20Z
dc.date.available2022-12-01T19:44:20Z
dc.identifierhttp://onomazein.letras.uc.cl/index.php/onom/article/view/31105
dc.identifier10.7764/onomazein.2.05
dc.identifier.urihttps://revistaschilenas.uchile.cl/handle/2250/216962
dc.descriptionThis paper proposes, in the light of relevant research, a model for the teaching of pronunciation based on meaningful units or tone groups and it suggests rhythmic patterns as the basic phonetic realisation of these tone groups. Syllable length is presented as the starting point in pronunciation instruction since ( a) it presents the most signijicant phonetic differences between English and various other languages; (b) it appears to be the most widely encountered difficulty among foreign learners of English and (e) it is a major obstacle in acquiring a near-native pronunciation. A basic model for the teaching of pronunciation is therefore proposed, which derives its primary unit from the rhythmic pattern and a technique is suggested for teaching rhythm at all levels and integrated with the oral activities of a communicative course). en-US
dc.descriptionEn este trabajo se propone un modelo para la enseñanza de la pronunciación basado en unidades significativas o grupos tonales, y sugiere el uso de patro­nes rítmicos como realizaciones fonéticas básicas de éstos. Este modelo basa la instrucción en la longitud silábica, ya que: (a) ésta presenta las mayores diferencias fonéticas entre el inglés y varias otras lenguas; (b) parece ser la principal dificultad entre aprendientes de inglés y ( c) es el principal obstáculo para alcanzar una pronunciación adecuada. El modelo propuesto considera el patrón rítmico como unidad básica y propone la enseñanza del ritmo en todos los niveles, e integrada a las actividades orales de un curso comunicativo.   es-ES
dc.formatapplication/pdf
dc.languagespa
dc.publisherFacultad de Letras de la Pontificia Universidad Católica de Chilees-ES
dc.relationhttp://onomazein.letras.uc.cl/index.php/onom/article/view/31105/41461
dc.rightsDerechos de autor 1997 Onomázeines-ES
dc.rightshttps://creativecommons.org/licenses/by-nd/4.0es-ES
dc.sourceOnomázein ; No. 2 (1997); 111-134en-US
dc.sourceOnomázein ; Núm. 2 (1997); 111-134es-ES
dc.source0718-5758
dc.titleRhythmic patterns as basic units in pronunciation teachinges-ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/publishedVersion


This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record