• Journals
  • Discipline
  • Indexed
  • Institutions
  • About
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
View Item 
  •   Home
  • Pontificia Universidad Católica de Chile
  • Onomázein: Revista de Linguística, Filología y Traducción
  • View Item
  •   Home
  • Pontificia Universidad Católica de Chile
  • Onomázein: Revista de Linguística, Filología y Traducción
  • View Item

Reading and narrative performance in students with Specific Language Impairment

Desempeño lector y narrativo en escolares con trastorno específico del lenguaje

Author
Coloma, Carmen Julia

Pavez, María Mercedes

Peñaloza, Christian

maggiolo, mariangela

Araya, Claudia

Palma, Sandra

Full text
http://onomazein.letras.uc.cl/index.php/onom/article/view/34323
10.7764/onomazein.26.13
Abstract
The aims of this research are to know the reading and narrative performance of students with SLI and to study the possible relationships between narrative performance and reading achievement in these subjects. We worked with 31 students (12 students with SLI and grammatical deficit and 19 students without language problems). All the students coursed their 1st grade in primary schools with integration projects. Their narrative discourse, decoding and reading comprehension was assessed. The results showed that school children with SLI have problems, as a group, in reading (comprehension and decoding) although their reading performances are variable. Furthermore, they show a similar narrative performance to students without language problems. Finally, there was no relationship between reading performance and oral narrative skills in both groups.
 
Los objetivos de esta investigación son conocer el desempeño lector y narrativo de escolares con TeL y estudiar sus posibles relaciones en estos sujetos. Se trabajó con 31 estudiantes (12 alumnos con TeL y déficit gramatical y 19 estudiantes sin problemas de lenguaje). Todos cursaban 1° básico en escuelas con proyectos de integración. Se les evaluó la comprensión y producción de narraciones orales, la decodificación y la comprensión lectora. Los resultados mostraron que los escolares con TeL presentan como grupo problemas en la lectura (comprensión y decodificación) pese a que sus desempeños lectores son variables. Además, evidencian un rendimiento narrativo similar al de los alumnos sin problemas de lenguaje. Finalmente, no se encontró relación entre el desempeño lector y las habilidades narrativas orales en ambos grupos.
 
Metadata
Show full item record
Discipline
Artes, Arquitectura y UrbanismoCiencias Agrarias, Forestales y VeterinariasCiencias Exactas y NaturalesCiencias SocialesDerechoEconomía y AdministraciónFilosofía y HumanidadesIngenieríaMedicinaMultidisciplinarias
Institutions
Universidad de ChileUniversidad Católica de ChileUniversidad de Santiago de ChileUniversidad de ConcepciónUniversidad Austral de ChileUniversidad Católica de ValparaísoUniversidad del Bio BioUniversidad de ValparaísoUniversidad Católica del Nortemore

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister
Dirección de Servicios de Información y Bibliotecas (SISIB) - Universidad de Chile
© 2019 Dspace - Modificado por SISIB