• Journals
  • Discipline
  • Indexed
  • Institutions
  • About
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
View Item 
  •   Home
  • Universidad de Chile
  • Revista Chilena de Enfermería
  • View Item
  •   Home
  • Universidad de Chile
  • Revista Chilena de Enfermería
  • View Item

EVALUATION OF COGNITIVE ABILITY, REASONING AND CALCULATION IN ENTRANTS OF THE NURSING CAREER

EVALUACIÓN DE LA CAPACIDAD COGNITIVA, RAZONAMIENTO Y CÁLCULO EN INGRESANTES DE LA CARRERA DE ENFERMERÍA;
AVALIAÇíO DA CAPACIDADE COGNITIVA, RACIOCÍNIO E CÁLCULO EM INGRESSANTES NA CARREIRA DE ENFERMAGEM

Author
Giai, Marcos

Franco, Estela Dolores

Full text
https://revistachilenaenfermeria.uchile.cl/index.php/RCHE/article/view/64672
10.5354/2452-5839.2021.64672
Abstract
Objective: To determine the academic performance of the new entrants by evaluating their cognitive abilities, reasoning, and calculation. Methodology: Quantitative, descriptive, retrospective, and cross-sectional study. The sample was intentional, of 280 students entering IDICSA in the years 2017 and 2018. All the students who took the entrance exam were included in the study, and those who were absent were excluded. They were characterized by age and sex. The overall academic performance of the entrance exam and the aspects-skills indicated in said measurement instrument were evaluated. The data were organized in tables and statistically analyzed with a significance of p
 
Objetivo: Determinar el rendimiento académico de los ingresantes mediante la evaluación de sus capacidades cognitivas, el razonamiento y el cálculo. Metodología: Estudio cuantitativo, descriptivo, retrospectivo y transversal. La muestra fue intencional, de 280 alumnos ingresantes al IDICSA, en los años 2017 y 2018. Fueron incluidos al estudio la totalidad de los alumnos que rindieron el examen de ingreso y excluidos aquellos ausentes. Fueron caracterizados por edad y sexo. Se evaluó el rendimiento académico global del examen de ingreso y los aspectos-habilidades señaladas en dicho instrumento de medición. Los datos se organizaron en tablas y analizados estadísticamente con una significancia de p
 
Objetivo: Determinar o desempenho acadêmico dos novos ingressantes, avaliando suas habilidades cognitivas, raciocínio e cálculo. Metodologia: Estudo quantitativo, descritivo, retrospectivo e transversal. A amostra foi intencional, de 280 alunos ingressantes no IDICSA, nos anos de 2017 e 2018. Todos os alunos que fizeram o vestibular foram incluídos no estudo e os ausentes foram excluídos. Eles foram caracterizados por idade e sexo. Foram avaliados o desempenho acadêmico geral no vestibular e os aspectos-habilidades indicados no referido instrumento de medida. Os dados foram organizados em tabelas e analisados estatisticamente com significância de p
 
Metadata
Show full item record
Discipline
Artes, Arquitectura y UrbanismoCiencias Agrarias, Forestales y VeterinariasCiencias Exactas y NaturalesCiencias SocialesDerechoEconomía y AdministraciónFilosofía y HumanidadesIngenieríaMedicinaMultidisciplinarias
Institutions
Universidad de ChileUniversidad Católica de ChileUniversidad de Santiago de ChileUniversidad de ConcepciónUniversidad Austral de ChileUniversidad Católica de ValparaísoUniversidad del Bio BioUniversidad de ValparaísoUniversidad Católica del Nortemore

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister
Dirección de Servicios de Información y Bibliotecas (SISIB) - Universidad de Chile
© 2019 Dspace - Modificado por SISIB