Show simple item record

dc.creatorGuerrero, Leonardo
dc.date2022-12-02
dc.date.accessioned2023-05-24T16:32:33Z
dc.date.available2023-05-24T16:32:33Z
dc.identifierhttp://revistas.umce.cl/index.php/boletin/article/view/2373
dc.identifier.urihttps://revistaschilenas.uchile.cl/handle/2250/230211
dc.descriptionJuly 30, 2008 and April 22, 2009 marked my career as an education professional in Chile. First as a graduate in education and then as a professor of philosophy. It all began at the "University of Arts and Social Sciences" and precisely in the aforementioned years. I passed without realizing much from the diskette to the pendrive and the inboxes of the mails were already beginning to fill up, technology companies at the end of the twentieth century such as Apple (1976), Yahoo, (1994) and Google, (1998) laid the foundations of a transformation that would undoubtedly go beyond what anyone would have imagined. Technology began to deepen and permeate every corner of our lives in the newborn society of the twenty-first century at a speed worthy of postmodernity.en-US
dc.descriptionEl 30 de julio del año 2008 y el 22 de abril del 2009 marcan mi trayectoria como profesional de la educación en Chile. Primero como licenciado en educación y luego como profesor de filosofía. Todo comenzó en la “Universidad de las Artes y las Ciencias Sociales” y precisamente en los ya mencionados años. Pasé sin darme mucha cuenta del diskette al pendrive y las bandejas de entrada de los mails ya comenzaban a llenarse, compañías tecnológicas a fines del siglo XX como Apple (1976), Yahoo, (1994) y google, (1998) sentaron las bases de una transformación que iría sin duda alguna más allá de lo que cualquiera habría imaginado. La tecnología comenzó a profundizarse y a permear cada rincón de nuestra vida en la recién nacida sociedad del siglo XXI a una velocidad digna de la postmodernidad.es-ES
dc.formatapplication/pdf
dc.languagespa
dc.publisherUniversidad Metropolitana de Ciencias de la Educaciónes-ES
dc.relationhttp://revistas.umce.cl/index.php/boletin/article/view/2373/2307
dc.rightsDerechos de autor 2022 Boletín de Políticas y Gestión Educativaes-ES
dc.sourceBoletín de Políticas y Gestión Educativa; Vol. 8 Núm. 8 (2022); 37-63es-ES
dc.source0719-6512
dc.titleLa Irrupción de la Redes Sociales y la Tecnología en la Educación del siglo XXIes-ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.typeArtículo revisado por pareses-ES


This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record