Show simple item record

dc.creatorRojas L., Ángela
dc.creatorGonzález P., Javiera
dc.date2022-12-05
dc.date.accessioned2023-05-24T16:32:34Z
dc.date.available2023-05-24T16:32:34Z
dc.identifierhttp://revistas.umce.cl/index.php/boletin/article/view/2384
dc.identifier.urihttps://revistaschilenas.uchile.cl/handle/2250/230221
dc.descriptionFrom formal education, each participant is clear about their tasks: the teacher teaches, the student listens and the evaluation is carried out. The creation of ties to deal with issues such as sexuality becomes complicated, and all this, is regulated the institutional levels that currently govern, but there is Informal Education, that in which the language is rhetorical, the themes, interesting, the pleasant and collaborative environment and attend, a pleasure. So, where can a cross between the two be achieved that generates integral learning spaces? This paper invites you to learn about the Sex Education experienced by children and young people in their different contexts. In addition, it makes a tour of the experiences of these and practicing teachers and how the plans and programs in an incipient way, try to reach an Education that visualizes sexuality as self-care, affection and companionship.en-US
dc.descriptionDesde la Educación formal, cada participante tiene claras sus tareas: el profesor enseña, el estudiante escucha y se realiza la evaluación. La creación de lazos para tratar temas como la sexualidad se vuelve complicado, y todo esto, va normado los estamentos institucionales que rigen actualmente, pero existe la Educación Informal, esa en la que el lenguaje es retórico, los temas, interesantes, el ambiente grato y colaborativo y asistir, un placer. Entonces, ¿Dónde se puede lograr un cruce entre ambas que genere espacios integrales de aprendizaje?Este escrito invita a conocer sobre la Educación Sexual que experimentan niños, niñas y jóvenes en sus distintos contextos. Además, hace un recorrido por las experiencias de estos y de profesoras en ejercicio y cómo los planes y programas de forma incipiente, intentan lograr llegar a una Educación que visualice la sexualidad como autocuidado, cariño y compañerismo.es-ES
dc.formatapplication/pdf
dc.languagespa
dc.publisherUniversidad Metropolitana de Ciencias de la Educaciónes-ES
dc.relationhttp://revistas.umce.cl/index.php/boletin/article/view/2384/2318
dc.rightsDerechos de autor 2022 Boletín de Políticas y Gestión Educativaes-ES
dc.sourceBoletín de Políticas y Gestión Educativa; Vol. 6 Núm. 6 (2020); 26-35es-ES
dc.source0719-6512
dc.title¿La Educación Sexual puede ser gestionada por la Pedagogía?es-ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.typeArtículo revisado por pareses-ES


This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record