Show simple item record

dc.creatorCifra, Loreto
dc.creatorContreras, Eugenio
dc.creatorM., Luz María
dc.date2022-12-06
dc.date.accessioned2023-05-24T16:32:35Z
dc.date.available2023-05-24T16:32:35Z
dc.identifierhttp://revistas.umce.cl/index.php/boletin/article/view/2397
dc.identifier.urihttps://revistaschilenas.uchile.cl/handle/2250/230233
dc.descriptionThis article reviews the orientation of public policies in the initial education in Chile at the level of state dependence, based on the definitions provided by Law 20710 that establishes in 2013 the compulsory nature of Preschool Education and Law 20835 that Creates in 2015 the Secretariat of Preschool Education and the Intendance of Preschool Education. The review observes aspects that guide the action of state institutional actors such as the National Board of Kindergarten (JUNJI) and Integra Foundation, and how they develop actions corresponding to "areas that will allow to evaluate the fulfillment of the objectives in terms of quality, Equity and efficiency " (Alarcón, Castro, Frites y Gajardo, 2015). Among these actions, leadership is an expression of quality management in institutions that seek to develop the human and professional potential of their collaborators and members of their educational communities.en-US
dc.descriptionEl presente artículo revisa la orientación de las políticas públicas en la Educación inicial en Chile en el nivel de dependencia estatal, a partir de las definiciones aportadas por la ley 20710 que establece en el año 2013 la obligatoriedad de la Educación Preescolar y la Ley 20835 que crea en 2015 la Subsecretaría de Educación Parvularia y la Intendencia de Educación Parvularia. La revisión observa aspectos que orientan la acción de actores institucionales estatales, y como en ellas se desarrollan acciones correspondientes a “ámbitos que permitirán evaluar el cumplimiento de los objetivos en términos de calidad, equidad y eficiencia” (Alarcón, Castro, Frites y Gajardo, 2015).Entre estas acciones, el liderazgo es una expresión de la gestión de calidad en las instituciones que buscan desarrollar el potencial humano y profesional de sus colaboradores y miembros de sus comunidades educativas.es-ES
dc.formatapplication/pdf
dc.languagespa
dc.publisherUniversidad Metropolitana de Ciencias de la Educaciónes-ES
dc.relationhttp://revistas.umce.cl/index.php/boletin/article/view/2397/2329
dc.rightsDerechos de autor 2022 Boletín de Políticas y Gestión Educativaes-ES
dc.sourceBoletín de Políticas y Gestión Educativa; Vol. 4 Núm. 4 (2018); 60-74es-ES
dc.source0719-6512
dc.titleEl liderazgo como eje de calidad en la formación inicial de las educadoras de párvuloses-ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.typeArtículo revisado por pareses-ES


This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record