Show simple item record

dc.creatorGuerra V., Corina
dc.date2022-12-07
dc.identifierhttp://revistas.umce.cl/index.php/boletin/article/view/2400
dc.descriptionThe education quality in Chile has taken relevance owing to the education reform that the authorities in thecountry have proposed. Currently, the system of quality assurance in education has been object of countlessof proposals and reforms that would improve the accreditation process through a new way that achieve thestandards that warrants an education with high levels of quality. It is also understood that the higher education must cultivate and foster the culture as contribution of formative and material development of the country.The following article give to know the main reflections about the context of the political reform is being proposed in relation to the System of Quality Assurance; doing an approach with current problems and future challenges.en-US
dc.descriptionLa calidad de la educación en Chile ha tomado gran relevancia, debido a la Reforma de la educación que propone implementar el gobierno. Actualmente el Sistema de Aseguramiento de Calidad en Educación, ha sido sujeto de un sinnúmero de propuestas y reformas que mejorarían el proceso de acreditación, por medio de un nuevo accionar que cumpla con los estándares que amerita una educación de calidad. Es así como se entiende que la Educación Superior, debe cultivar y fomentar la cultura en contribución del desarrollo formativo y material del país. El siguiente artículo dará a conocer las principales reflexiones sobre el contexto de la reforma que se está planteando sobre el Sistema de Aseguramiento de Calidad en Educación; se abordarán problemáticas actuales y desafíos a futuro.es-ES
dc.formatapplication/pdf
dc.languagespa
dc.publisherUniversidad Metropolitana de Ciencias de la Educaciónes-ES
dc.relationhttp://revistas.umce.cl/index.php/boletin/article/view/2400/2333
dc.rightsDerechos de autor 2022 Boletín de Políticas y Gestión Educativaes-ES
dc.sourceBoletín de Políticas y Gestión Educativa; Vol. 3 Núm. 3 (2017); 29-38es-ES
dc.source0719-6512
dc.titleCalidad, Criterio de Constitución de Instituciones de Educación Superior: Caso IACCes-ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/publishedVersion


This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record