• Journals
  • Discipline
  • Indexed
  • Institutions
  • About
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
View Item 
  •   Home
  • Universidad Metropolitana de Ciencias de la Educación
  • Boletín de Políticas y Gestión Educativa
  • View Item
  •   Home
  • Universidad Metropolitana de Ciencias de la Educación
  • Boletín de Políticas y Gestión Educativa
  • View Item

La Gestión Cultural como proceso generador de espacios interculturales de aprendizaje

Author
Quiroga M., Sergio

Full text
http://revistas.umce.cl/index.php/boletin/article/view/2416
Abstract
This paper highlights the urgency to place and incorporate cultural management to institutional, curricular andpedagogical work to the Chilean school system, as and articulating and binding áreas of different realities andcultural practices which historically have gathered in schools, understanding these as cultural convergencecenters in its essence. This incorporation finds its meaning, when the idea of seeking the possibility of openinga transit which provides our reality socially, culturally diverse, from respect for the value of diversity diversity,i.e. from multiculturality to interculturality. Based on this basic idea, aims to establish the Cultural Managementas a discipline, methodological, able to use multiple techniques of different areas of knowledge that cangenerate from praxis, intercultural learning, together with the development of intercultural learning spaces.
 
El presente trabajo pone de manifiesto la urgencia de situar e incorporar la gestión cultural al quehacerinstitucional, curricular y pedagógica del sistema escolar chileno, como disciplina articuladora y vinculantede las diversas realidades y prácticas culturales que históricamente se han congregado en los establecimientoseducacionales, entendiendo estos como centros de convergencia culturales en su esencia.Esta incorporación encuentra su sentido, cuando se plantea la idea de buscar la posibilidad de abrir untránsito que contextualice nuestra realidad social, culturalmente diversa, desde el respeto por la diversidad alvalor de la diversidad, es decir, desde la multiculturalidad hacia la interculturalidad.A partir de esta idea básica, se propone instalar la Gestión Cultural como disciplina metodológica, capaz deutilizar múltiples técnicas de diferentes áreas del conocimiento que logren generar desde la praxis, espaciosinterculturales de aprendizaje.
 
Metadata
Show full item record
Discipline
Artes, Arquitectura y UrbanismoCiencias Agrarias, Forestales y VeterinariasCiencias Exactas y NaturalesCiencias SocialesDerechoEconomía y AdministraciónFilosofía y HumanidadesIngenieríaMedicinaMultidisciplinarias
Institutions
Universidad de ChileUniversidad Católica de ChileUniversidad de Santiago de ChileUniversidad de ConcepciónUniversidad Austral de ChileUniversidad Católica de ValparaísoUniversidad del Bio BioUniversidad de ValparaísoUniversidad Católica del Nortemore

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister
Dirección de Servicios de Información y Bibliotecas (SISIB) - Universidad de Chile
© 2019 Dspace - Modificado por SISIB