• Journals
  • Discipline
  • Indexed
  • Institutions
  • About
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
View Item 
  •   Home
  • Universidad Metropolitana de Ciencias de la Educación
  • Boletín de Políticas y Gestión Educativa
  • View Item
  •   Home
  • Universidad Metropolitana de Ciencias de la Educación
  • Boletín de Políticas y Gestión Educativa
  • View Item

Theoretical and practical approaches and challenges to the School organization: educational managment and leadership

Aproximaciones Teórico-Prácticas y Retos, en la Organización Escolar: La Gestión y Liderazgo Educativo

Author
Villarroel M., Hernán

Full text
http://revistas.umce.cl/index.php/boletin/article/view/2422
Abstract
The article tackles the conceptual apparatus, which lies behind of school organization, management andleadership which are inextricably linked, particularly to what is referred to as organizational effectiveness.Theory and Practice are often regarded as separate aspects of educational management. The ways adopted byinstitutional organization and management are two faces of the same picture, it will play a key role at the timeof thinking the new education. The real test of theory in an applied discipline such as educational managementis its relevance to practice, in a context, where is still predominant in the study of school organizations, thetechnical approaches based on the conception under the banner of “efficient work”
 
El artículo analiza el aparato conceptual, que subyace a la Organización Escolar, Gestión Educativa y Liderazgo.Estos tres ejes muy interrelacionados, en particular, en lo referido a efectividad organizacional. La teoría y laPráctica son a menudo considerados aspectos separados de la Gestión Educativa. Las formas adoptadas por lagestión institucional y organizacional son dos caras de la misma moneda, ambas jugarán un rol fundamentala la hora de pensar la nueva educación. La gran prueba de la teoría en una disciplina aplicada, tal como loes la gestión educativa, es su relevancia para la práctica, en un contexto, donde aún predomina en el estudiode las organizaciones escolares, los enfoques técnicos sobre la base de la concepción, que alientan el trabajoeficiente.
 
Metadata
Show full item record
Discipline
Artes, Arquitectura y UrbanismoCiencias Agrarias, Forestales y VeterinariasCiencias Exactas y NaturalesCiencias SocialesDerechoEconomía y AdministraciónFilosofía y HumanidadesIngenieríaMedicinaMultidisciplinarias
Institutions
Universidad de ChileUniversidad Católica de ChileUniversidad de Santiago de ChileUniversidad de ConcepciónUniversidad Austral de ChileUniversidad Católica de ValparaísoUniversidad del Bio BioUniversidad de ValparaísoUniversidad Católica del Nortemore

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister
Dirección de Servicios de Información y Bibliotecas (SISIB) - Universidad de Chile
© 2019 Dspace - Modificado por SISIB